-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHormoner v.s. Louise

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
 Rangering: Emne rangering: 7 Stemmer, Gennemsnit 4,14  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Tjarnalundi Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 27-Okt-2007
Sted: 4720 Præstø
Status: Offline
Point: 7052
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Dec-2008 kl. 21:29
Så spørger jeg: HVORFOR kan en sædcelle være i stand til leve i "op til" 1 hel uge - bare for at vente på et enkelt æg der evt. drøner forbi - NÅR den er SÅ let at tage livet af med højere grader??Thumbs%20Down  
NB: Det er sku' godt at der ikke var indført alt det der "Egenkontrol" og målen temperaturer i hoved og røv - da jeg som ung og vistnok også smuk blev sat ind i avlen.Wink  

Det kan lade sig gøre fordi kvindens livmoder/æggestok jo er så smart indrettet at den har den rette temperatur til de små soldater;-)
Mette,78'er, bor i 4720
Telpa fra Baltzergård
Andrea fra Skellebjerg RIP 2014
Drifandi fra Tjarnalundi RIP
2014
Fina fra Allpass
Jody Von T. Hronerfeldt RIP 2015
Friða fra Westervig
Røskva fra Nekselø
Til top
NEN110750 Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 03-Aug-2005
Sted: Denmark
Point: 3547
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Dec-2008 kl. 01:17
Citat: Tjarnalundi Tjarnalundi skrev:

Så spørger jeg: HVORFOR kan en sædcelle være i stand til leve i "op til" 1 hel uge - bare for at vente på et enkelt æg der evt. drøner forbi - NÅR den er SÅ let at tage livet af med højere grader??Thumbs%20Down  
NB: Det er sku' godt at der ikke var indført alt det der "Egenkontrol" og målen temperaturer i hoved og røv - da jeg som ung og vistnok også smuk blev sat ind i avlen.Wink  

Det kan lade sig gøre fordi kvindens livmoder/æggestok jo er så smart indrettet at den har den rette temperatur til de små soldater;-)
OK - DET lyder perfekt - men vil det sige at temp. også her er på 34 gr.??Thumbs%20Down
AVATARET er kreeret specielt til mig.

9480
Til top
Helene Ulriksen Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 03-Nov-2006
Point: 1851
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2008 kl. 15:59
Sædceller ved faktisk IKKE, hvilken vej de skal...
Det er faktisk derfor, de er så mange... Tongue
En lille sjov ting, der forøvrigt også er ret forunderligt, er, at "han-sædcellerne" er sprintere - har en relativt mindre - og dermed lettere "krop - altså hovede" - og er statistisk flere, MEN har kun energi til relativt korte distancer, hvorimod "pige-cellerne" har energi til et langt træk.
Og derfor kan det MÅSKE forklare, hvor i livmoderen ægget sætter sig fast, - om det bliver en dreng eller en pige... Embarrassed (Den sidste tanke er HELT for egen regning  - dog på baggrund af et forskningsforsøg, jeg har læst om han versus hun-sædceller...)
Tror ikke der er forsket i den slags, men jeg tænker faktisk på, om det også kan forklare, at visse hopper (og kvinder Wink) med VIDTforskellige hingste (øh - mænd...LOL) stort set altid får fx hingsteføl/børn, hvis der er relativt  kort vej til ægget....

Det kan man så få julen til at gå med at tænke på... LOL
Mmm - ro i sindet med hyps...

Máttur,Ófeigur,Fjalar og Andvari...

Huldumey,Andora,Fjalladís, Anna,Katla og Kári - I er SÅ savnede!!!!
Til top
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2008 kl. 16:00
Citat: NEN110750 NEN110750 skrev:

Citat: Tjarnalundi Tjarnalundi skrev:

OK - DET lyder perfekt - men vil det sige at temp. også her er på 34 gr.??Thumbs%20Down

Og ja - det er nok ikke helt galt... Smile

Til top
NEN110750 Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2008 kl. 15:14
Citat: Helene Ulriksen Helene Ulriksen skrev:

Sædceller ved faktisk IKKE, hvilken vej de skal...
Det er faktisk derfor, de er så mange... Tongue
En lille sjov ting, der forøvrigt også er ret forunderligt, er, at "han-sædcellerne" er sprintere - har en relativt mindre - og dermed lettere "krop - altså hovede" - og er statistisk flere, MEN har kun energi til relativt korte distancer, hvorimod "pige-cellerne" har energi til et langt træk.
Og derfor kan det MÅSKE forklare, hvor i livmoderen ægget sætter sig fast, - om det bliver en dreng eller en pige... Embarrassed (Den sidste tanke er HELT for egen regning  - dog på baggrund af et forskningsforsøg, jeg har læst om han versus hun-sædceller...)
Tror ikke der er forsket i den slags, men jeg tænker faktisk på, om det også kan forklare, at visse hopper (og kvinder Wink) med VIDTforskellige hingste (øh - mænd...LOL) stort set altid får fx hingsteføl/børn, hvis der er relativt  kort vej til ægget....

Det kan man så få julen til at gå med at tænke på... LOL
Det behøver jeg nu ikke bruge Julen på at spekulere på - for selv om jeg heller ikke har en klap forstand på det - så har "fjolser" vel også en vis form for ret til at tænke - når bare ikke de bliver en trudsel for "de kloge". Så længe noget ikke er bevist - kan den ene teori vel være li'så god som den anden. Så derfor tillader jeg mig at tro din teori ikke er helt utænkelig - for der ER altså nogle tilfælde - HVOR det ikke virker tilfældig.
Jeg skal altså ikke så langt hen - for at finde noget der IKKE splitter din teori. Vi er f.eks 8 søskende - hvor de 7 er helt umulige drenge og 1 pige. (kunne vist have været 2 drenge mere). Dem vi er gift med udgør tilsammen en søskendeflok på 5 drenge og 13 piger - MEN nu skal du dælme holde godt fast: Vi er 6 søskende der har fået børn - og har tilsammen fået 11 drenge og 2 piger. 
Nå - hvad fik du så ud af det her??Thumbs%20Down Du skulle gerne have fået DET ud af det - at vi "træder igennem så det basker" med drengeavlen - uanset hvem vi bliver tilført. Det er lige før - at jeg tør give en "Garanti for dreng" garanti.
Det eneste jeg ikke syntes hænger sammen med din teori er - at drengecellerne er sprintere og har en lettere krop!!Shocked Vi er nemlig alle sammen nok mere af den udholdende type - og MEGET tunge i både hoved og røv. 

9480
Til top
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2008 kl. 18:03
LOL

Til top
NEN110750 Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Jan-2009 kl. 14:27
Hermed vil jeg gerne takke dig Louise for din ekspertice ang. dette emne - og jeg syntes virkelig at du har klaret dig flot. Det er jo langt fra det nemmeste emne at springe ud i for en pige i din alder - da vi andre jo enten pga. alderen eller uddannelse - jo sidder med en vis viden opnået på forskellig vis. Jeg syntes personligt det er MEGET FRISK af dig - og du lagde da heller ikke selv skjul på din bekymring ved emnet. Heldigvis lovede jeg dig at du var blandt GODTFOLK her på Joras - og bestemt ikke skulle og kunne vide alt. Jeg var sikker på - at der var nok af de gode Jorasfolk til at hjælpe - og det var der. Tak til alle jer deltager der ikke svigtede min tillid - og en særlig tak til dig Louise for din måde at være på.
Mvh. Niels Erik

9480
Til top
Louise Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Nov-2004
Sted: Aalborg
Point: 3736
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Jan-2009 kl. 15:31
Mange tak NEN Embarrassed

Og selvfølgelig tak til Jer andre også!
De bedste hilsner
Louise, 85'er
Aalborg
Til top
 Besvar Besvar Side  <123
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,094 sekunder.