-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

FAQ FAQ  Sg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eksemheste og forebyggelse mod eksem

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
 Rangering: Emne rangering: 7 Stemmer, Gennemsnit 4,14  Emne Sg Emne Sg  Emne funktioner Emne funktioner
Freyja Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 14-Okt-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Freyja Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 16-Aug-2010 kl. 21:12
Er der nogle problemer mht. foling (i 2011) og brug af Horsol?
- Ellen B.H.

Freyja fra Ny-Ryegaard, Tgull fra Langsted og Perla fra Alles.. Venter fl p Freyja efter Geisli fra Ggjarhol maj 2011
Til top
Guests Se drop down
Guest Group
Guest Group
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Guests Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 17-Aug-2010 kl. 11:00

Hej

I 2009 kbte jeg et fl, senere p sommeren vist hun tegn til eksem, og hele sidste sommer smurte jeg hende hver dag, (dyrlgens rd).

Det var med frygt at jeg gik denne sommer i mde, tanken om at mn hest skulle kradse sig hele sommere, og jeg skulle smrre og smrre uden den store virkning.

Held i uheld, fik hun problemer med tamrfloraen, og dyrlgen blev igen tilkaldt, prver blev taget, og dommen var betndelse i tarmen. Puha tnkte jeg, nu skulle jeg igang med mlkesyre produkter for at se  om det ville afhjlpe, det er godt nok ikke let at f en ldt stdig hest til at se meningen med en kur der benlyst ikke smagte godt, det blev da ogs noget af en opgave.

Tilsidst opgav jeg, og tnkte, jeg drikker selv aloe veras drik fra forever living, rdfrte mig hos dyrlgen, der ikke mente der ville hjlpe, men det ville heller ikke skade.

Resultatet var overraskene, nu er hendes mave i orden, dvs. ikke mere tynd aff. der render ned af benene p hende, og hendes kle er helt vk.

Kan kun anbefale andre at prve, om de fr det samme gode resultat.

venlig hilsen Lone Olesen Ringsted
Til top
Anne&Msart Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 22-Jun-2007
Point: 61
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Anne&Msart Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 17-Aug-2010 kl. 18:47
hej Lone,
tillykke med det gode resultat! Det var da dejligt, at finde noget der fik tarmen i balance igen...
Men er du sikker p fllet havde udviklet sommereksem? klen kan jo ogs have haft andre (tarmrelaterede?) rsager.

Aloe Vera drik var noget af det frste jeg prvede mod sommereksem - Msart kunne vldig godt lide det, jeg brugte mange penge p det, men eksemet var helt upvirket.
mvh Anne
glad ejer af Msart fra Oddakotti og 4 katte
Til top
Guests Se drop down
Guest Group
Guest Group
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Guests Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 18-Aug-2010 kl. 10:24
Hej Anne

Det skal jeg selvflgelig ikke lgge hovedet p blokken p, men det var bare hvad dyrlgen sagde. Var det forevers drik du brugte ? samtid med har jeg smurt hende med propolis hvor hendes pels var vk.

Drikken hjlper ogs p hestens immunforsvar, og giver en blank pels.
Til top
Anne&Msart Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Anne&Msart Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 19-Aug-2010 kl. 11:52
hj Lone,
ja det tror jeg nok det var fra "forever living..." det var tydeligt at han trivedes med drikken (og hans ven var ogs helt vildt med at komme til og smage!) - men absolut ingen virkning p eksemet.
Til gengld hjlper den tyske/homopatiske behandling med Alleosal/Dermisal rigtig godt. Det har jeg nu brugt i 5 somre, og han har frre gener fra r til r. Gr nu ikke ret tit med dkken, hvor vi mtte lgge ud med dkken dgnet rundt og hovedmaske (hvis jeg kunne f ham til at beholde den p) - og 2-3x binyrebarkhormon, nr symptomerne blev for voldsomme. Men han gr heller ikke p dgngrs mere.
mvh Anne
Til top
Guests Se drop down
Guest Group
Guest Group
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Guests Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 20-Aug-2010 kl. 14:46
Hej Anne

Det har jeg aldrig hrt om fr, det er da godt at du fandt noget der hjlper dine heste.
Det vigtigste er jo at dyrene har det godt. Smile

Til top
ragna Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 02-Jun-2008
Sted: nordjylland
Point: 952
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr ragna Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 20-Sep-2010 kl. 14:00
Jeg har lige kbt en islandsk hoppe som desvrre ogs har sommereksem.Jeg har prvet at vaske hende i en speciel skl shampoo og det har fandme virket var nede idag for at tjekke om hun havde klet sig og nej det havde hun ikke jubiii jubiii S nu vasker jeg hende HVER DAG i en pariode for at vre sikker at det helt gr vk.
Til top
Camilla H Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Point: 1590
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Camilla H Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 01-Okt-2010 kl. 09:35
Citat: Loka Loka skrev:

Hej Anne

Det skal jeg selvflgelig ikke lgge hovedet p blokken p, men det var bare hvad dyrlgen sagde. Var det forevers drik du brugte ? samtid med har jeg smurt hende med propolis hvor hendes pels var vk.

Drikken hjlper ogs p hestens immunforsvar, og giver en blank pels.

Hvor meget gav du? Er det ikke 30 ml for mennesker...er det s gange 4 til heste eller hvad? Tongue

Hvad med dkkener...jeg gr og spekulere p om det er ved, at vre tid til at tage dkkenet af.
Men p den anden side er jeg ogs bange for, at tage det af for tidligt. Han er s fin i r, det ville vre rgerligt hvis manen rg nu hvor vi nsten er i ml. Smile
Hilsen Camilla H.

8653 Them

Ejer af

Svertla f. Flodgrden

Stormur f. Hvolbk

Hrafn f. Brandegrd
Til top
Anne&Msart Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Anne&Msart Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 04-Okt-2010 kl. 20:55
hej Camilla,
jeg kan ikke huske hvormeget jeg gav ham - det var den dosis jeg fik anbefalet (det er flere r siden...)

Msart har nu get uden dkken et stykke tid - jeg kan se p hans hvede "lynls" under maven, at der stadig er noget aktivitet /allergisk reaktion, men jeg giver  den homopatiske medicin ikke lngere fast hver 4. dag - kun ind imellem. Han klr sig ikke... Og de gr p grs hele natten nu.
mvh Anne
Til top
Camilla H Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Point: 1590
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Camilla H Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 04-Okt-2010 kl. 21:28
Anne; h, hvor lyder det godt!! Clap
Det m vre sknt for jer, at hans eksem nsten er forsvundet. Tongue
Hilsen Camilla H.

8653 Them

Ejer af

Svertla f. Flodgrden

Stormur f. Hvolbk

Hrafn f. Brandegrd
Til top
Anne&Msart Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Anne&Msart Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 04-Okt-2010 kl. 22:15
ja - - det er vi ogs meget glade for! Og jeg er spndt p, om der kommer yderligere bedring til nste sson.
mvh Anne
Til top
Joan88 Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 05-Dec-2008
Sted: Frerne
Point: 13
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Joan88 Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 27-Feb-2011 kl. 11:33
hej!
Jeg ved om at mange der har det s svrdt med sommer exem fr deres heste solgte til Frerne ! her oppe er ingen myder. Hestene fr det megaet godt og fr flotte pels og stor man :)
Jeg bor selv p Frerne og vil sige at det er et perfekt land til eksem heste fordig det minder meget om Island :)
heldige ejer af Ljsbr og Ronju :)
Til top
Lysingur Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 20-Maj-2009
Sted: Langes ved odense
Point: 35
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Lysingur Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 14-Mar-2011 kl. 19:16
Vi fik ikke rigtigt at vide sidste r, om alle de ting der skulle prves, s hjalp?
Hvornr er det dkkentid? Det m vel vre snart? Jeg s dansemyg over min grsplne forleden!
Til top
Charlotte Martinez Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 10-Feb-2011
Sted: fredensborg
Point: 368
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Charlotte Martinez Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 14-Mar-2011 kl. 20:03
Jeg har brugt VETO mod sommereksem de sidste 4-5 r med rigtig godt resultat.
Det er en omega-3 rig hrfrolie med urter og alger som skal blandes i fodret fra feb/mar-sep/okt.
275,- for 2liter ca.50-60ml. om dagen.
kan kbes her :
Mvh Charlotte Martinez(1961)
Ejer af Klakki fra Martinez(2012) og
Lubbi von Mllerhoff(2001) og lidt medejer af hingst rn fra Limfjorden(2010)
Til top
Anne&Msart Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Anne&Msart Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 17-Mar-2011 kl. 14:02
hej Susanne
du skrev i sidste efterr om noget skl shampoo som havde virket godt mod kle fra sommereksem.

kan du huske hvad den hed?

Jeg fortstter med den tyske homopatiske kur, ogs i r, men vil gerne prve shampoo ogs
mvh Anne
Til top
isfreak1 Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 31-Aug-2005
Sted: rbk
Point: 1627
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr isfreak1 Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 07-Apr-2011 kl. 14:46
Citat: Anne&Msart Anne&Msart skrev:

hej Susanne

Jeg fortstter med den tyske homopatiske kur, ogs i r, men vil gerne prve shampoo ogs

Hej Anne

Hvormeget skal man give af Dermisal og Alleosal i opstart og derefter lbende. Og hvor kber du det?
Mvh Marlene

5853 rbk (fyn)

Indehaver af

Selma Vinkrgrd-     Sleipnir Gammeltoftgaard

Svelnir Gammeltoftgaard

Til top
ragna Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 02-Jun-2008
Sted: nordjylland
Point: 952
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr ragna Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:44
Anne&Mozart:Du kan g ind p www.vonmehren.nsedreams.com og lse om denne super sklshampoo
Til top
khesjan Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 22-Dec-2006
Sted: Storkbenhavn
Point: 565
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr khesjan Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 21:30
Thumbs%20Up
Citat: Joan88 Joan88 skrev:

hej!
Jeg ved om at mange der har det s svrdt med sommer exem fr deres heste solgte til Frerne ! her oppe er ingen myder. Hestene fr det megaet godt og fr flotte pels og stor man :)
Jeg bor selv p Frerne og vil sige at det er et perfekt land til eksem heste fordig det minder meget om Island :)
Min daglige dosis lykkepiller: Dronningen Hind og stjernen lfads

Til top
Anne&Msart Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr Anne&Msart Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 11:00

Hej Anne

Hvormeget skal man give af Dermisal og Alleosal i opstart og derefter lbende. Og hvor kber du det?
[/QUOTE]

jeg kber det p tyske apoteker nr jeg 1-2 gange om ret er i Tyskland - de har det meget sjldent liggende s der skal som regel bestilles et par dage i forvejen. Hvis jeg "lber tr" kan jeg ogs finde p at ringe til et apotek og f dem sendt hertil - det er der nogle apoteker der yder den service mod jeg betaler porto.
mvh Anne
Til top
CHOCKSTONE Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 29-Maj-2011
Point: 10
Indlg funktioner Indlg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citr CHOCKSTONE Citr  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:27
Vi har det samme problem blandt importerede spanske heste. Efter at i tre r prvet ALT, kbte jeg Minkolie shampoo + Skinhealer Nettex Itch Stop. Efter dette er det helt slut med eksem.

Det jeg gr er at jeg starter med at vasker hesten i minkolieshampoo, fr jeg starter behandlingen, s jeg ved at der ikke ligger masse snavs og stv. Herefter pfrer jeg cremen og masserer den ind ordentlig i man og svans. Ser til at jeg kommer helt ned i huden gennem at kl cremen ind.
Herefter bruger jeg den hver morgen i 5 dage, herefter hver 5 dag. Dette har gjort underverker og jeg er s glad. Hesten er nok den der er mest glad.Smile

Btterne er p 200 g og 600 gram. En btte p 600 gram er mere end nok til n hest n sommerperiode. Cremen kan bruges mod muk, sr og alt mulig. Den er heller ikke srlig dyr.

Prv det! I vil ikke fortryde.
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret p 0,125 sekunder.