-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Biothane tøjler

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 27-Feb-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 6145
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (1) Enig(1)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Biothane tøjler
    Sendt: 14-Dec-2012 kl. 17:23
Så har læderiet fået det lækre superbløde Biothane i tøjle brede, nu kan du selv lave den lækreste tøjle for under 200 kr.
Birgit Stald Stoubjerg, der elsker hopper og føl. Men alligevel har 2 valakker på +20 og en lidt yngre sammen med hopper, føl og alle de andre.
Til top
malkavs_own Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 04-Mar-2005
Sted: Denmark
Point: 776
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér malkavs_own Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Dec-2012 kl. 21:18
Fedt! Thumbs Up Havde ellers overvejet at købe det med knopperne over ebay. Kan dog ikke finde det på læderiets hejmmeside? Kun det glatte?

Redigeret af malkavs_own - 14-Dec-2012 kl. 21:22
MVH Malkavs_own

Smag og behag varierer!

Sprettur & Gletta
Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Dec-2012 kl. 22:27
Det er fordi de lige har bestilt det hjem til migWink, men jeg ved ikke om de har bestilt det hjem i andet end brunt foreløbig, jeg har fået prøver på alle mulige lækre farver og det er super blødt og stærktThumbs Up
Birgit Stald Stoubjerg, der elsker hopper og føl. Men alligevel har 2 valakker på +20 og en lidt yngre sammen med hopper, føl og alle de andre.
Til top
malkavs_own Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér malkavs_own Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Dec-2012 kl. 23:33
Jamen kender den godt... Har fået vareprøve hjem fra tyskland ;) Det er rigtig godt. Men det vil da være noget nemmere hvis jeg ikke skal igennem ebay, eller en lang forretningsgang fra tyskland :) Må snakke med dem deroppe så :)
MVH Malkavs_own

Smag og behag varierer!

Sprettur & Gletta
Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Dec-2012 kl. 23:36
Jeg lovede også at reklamere for det, det er noget med at rullerne er 500mWink
Til top
Susanne Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 18-Feb-2004
Point: 4605
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susanne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 03:04
Citat: Nikita Nikita skrev:

Det er fordi de lige har bestilt det hjem til migWink, men jeg ved ikke om de har bestilt det hjem i andet end brunt foreløbig, jeg har fået prøver på alle mulige lækre farver og det er super blødt og stærktThumbs Up

Hvilke andre farver kan man få fat i end dem der er på Læderiets hjemmeside...og hvor ?

Er der nogen af jer der ved:
Hvordan er den biothan man kan købe i metermål hos Læderiet ift Topreiters Supergrip tøjle ?
Mange hilsner fra
Susanne

Medlem af SKEIFA
Katla fra Kastaniely

"In der Kinderhand von Heute liegt das Pferdeglück von Morgen" Gerd Heuschmann
Til top
Guests Se drop down
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 07:13
Heeey Birgit, skal lige høre om du har husket mine stigremme? Det er nu ikke noget, der haster Smile

Det ser ud til at være noget super lækkert tøjle-materiale. Og en rigtig flot farve. Måske skulle jeg forsøge mig... Er det i Århus, læderiet ligger?
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 18-Feb-2010
Sted: 8881 Thorsø
Point: 4204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 08:38
Jepp  det er århus..det er stærkt vanedannende...LOL

Tjek deres hjemmeside for åbningstider...de er ret skæve...
Kongur fra Litla-Moshvoli,Vikur fra Baverslund
Medlem af Toppur
ALRID er for alle - kom frisk med
Til top
CamillaP. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 22-Sep-2011
Sted: Vanløse
Point: 360
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér CamillaP. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 10:08
Uuuuh, brune! Det matcher jo til flere af mine trenser så Wink

Hvordan har du laver samlingerne ved biddet? Samt hvilken bredde på spænderne har du brugt?

Jeg vil dog anbefale, at man også indsætter et messingspænde på midten af tøjlen (så den kan åbnes). Det er udelukkende for at have et "svagt punkt" på tøjlen, hvis hesten skulle få den mellem forbenene. Biothane flækker ikke sådan lige. Det gør et messingspænde.
Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 10:35
Jeg  har klippet 2 huller og sat et conway spænde og karabin på.
Til top
CamillaP. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 22-Sep-2011
Sted: Vanløse
Point: 360
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér CamillaP. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 11:15
Ja, det er selvfølgelig det enkleste.

Det "hopper" ikke fra hinanden pga. den afstand dupperne laver?
Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (1) Enig(1)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 16:02
Jeg laver lige en vejledning i billeder.

Først skærer/klipper jeg enden rund og afslutter med at svejse klippet med en ligter.
Så skærer jeg dupperne af på 12 cm.

Så klipper jeg med hultangen et hul 3 cm og 10 cm inde.

Så sætter jeg et conway spænde 16mm på og derefter karabinen.

Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 16:07

Susanne, jeg synes den virker blødere. end topreiteren og så er prisen også "blødere"
Lige et billede af de sidste vareprøver jeg fik på Biothane, nu flere vi er der køber, nu flere varianter kan vi få dem til at skaffe hjemBig smile

Til top
Susanne Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 18-Feb-2004
Point: 4605
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susanne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 22:20
der er biothan i rødt Tongue

der er ikke dupper på mine Topreiter tøjler...og de er smalle, vistnok 12mm - det er de fedeste tøjler jeg har haft !!!
Mange hilsner fra
Susanne

Medlem af SKEIFA
Katla fra Kastaniely

"In der Kinderhand von Heute liegt das Pferdeglück von Morgen" Gerd Heuschmann
Til top
malkavs_own Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér malkavs_own Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Dec-2012 kl. 23:25
500 meter? Det lyder sært... Rullerne er normalt 100' altså ca 30 meter. I et hvert fald fra de leverandører jeg har haft fat i. Nå pyt skidt :)
MVH Malkavs_own

Smag og behag varierer!

Sprettur & Gletta
Til top
mettewk Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 08-Nov-2012
Sted: Hinnerup
Point: 141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér mettewk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2012 kl. 10:12
Aj, det er virkelig smart! Og fedt at tænke på, at man kan lave dem selv. 

Hvilken bredde har du fået det i? 
Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2012 kl. 11:02
De kalder den 20 mm., men conway spænde i 16 mm. passer på den.
Til top
mettewk Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér mettewk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2012 kl. 11:08
Nå, det var da pudsigt... Jeg kan pludselig få nogle ret hede drømme om at lave en trense i rød til min lille hyp. Det ville være rigtig flot. Men mon ikke jeg så skulle besøge dem inde i Århus, så jeg får det rigtige med hjem Wink

Tusind tak for din lille guide, ikke desto mindre!
Til top
Nikita Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Nikita Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2012 kl. 15:36
Skal det se sådan ud
Jeg er så begyndt at lave næseremmen lidt anderledes
Her er ingen syninger kun snoningerThumbs Up
Til top
mettewk Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér mettewk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Dec-2012 kl. 17:00
Aj, de er da bare brandflotte!! Tak for din personlige besked, også Tongue

Det er helt klart noget, jeg skal have kastet mig over, men da jeg sidder i afslutningen af mit speciale-skrivning, bliver det ikke lige nu. Men må jeg spørge, hvordan du har lavet snoninger? Og så gemmer jeg liiige den her tråd og din besked Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  123 7>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,156 sekunder.