-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Græsarmering - hit-riste eller andre??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 18-Feb-2010
Sted: 8881 Thorsø
Status: Offline
Point: 4204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 13:34
jo....men det kommer nok til at vare lidt..det er mørkt når jeg kommer hjem og det er mørkt når jeg tager afsted....der er heller ikke så meget at tage billeder afWink - det er bare en tør firkant.....med størknet mudder.....
Kongur fra Litla-Moshvoli,Vikur fra Baverslund
Medlem af Toppur
ALRID er for alle - kom frisk med
Til top
Marw Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Apr-2006
Sted: Fyn
Point: 3806
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (1) Enig(1)   Citér Marw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 15:46
Årh, kom nu frisk, Pia Dora

Når I siger at I "klikker" dem sammen, så passer de altså sammen som en slags puslespil?

Jeg har nogle "plasticspalter" liggende, som jeg skal til at prøve at lægge. De var gode til prisen (gratis )... men jeg er bekymret over at de skal samles med hvide "plasticstrimler" i kanterne, sådan flettet ind i løbegange i kanten

På den anden side... HVIS det virker, kan de vel så heller ikke tippes op i forhold til hinanden
Hilsen Marianne

3 af Gudernes Heste i "baghaven"

Medlem af DI, Skeifa og Fengur.
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 16:04
jepp de klikkes sammen....strips Marianne... det kan man bruge til alt og jeg skrev ikke STRIP....Tongue
Medlem af Toppur
Til top
Marw Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Apr-2006
Sted: Fyn
Point: 3806
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Marw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 18:17
Godt så

Tak for tip

Redigeret af Marw - 18-Nov-2014 kl. 18:17
Hilsen Marianne

3 af Gudernes Heste i "baghaven"

Medlem af DI, Skeifa og Fengur.
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Mar-2009
Sted: køgeLl.skensved
Point: 1348
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 19:47
Kan se de der hit riste er faktisk billigere, de koster 109 pr kvm..gu ve hvad der er bedst...
Rina, Køge, 1967
Til top
Jytte Strarup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: 4660 Store Heddinge
Point: 3994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 21:17
Rina - Du er velkommen til at komme ned og se mine riste, det kan være, det er nemmere at danne sig et indtryk på den måde. Smile

De riste, som Andreassen henviser til, ser dog rigtig fine og mere solide ud end mine, men det afhænger selvfølgelig af, hvor tung trafik de skal kunne bære, om det er nødvendigt med dem.

Jem & Fix armeringen kender jeg ikke, men der er næppe den store forskel bæremæssigt. Drænmæssigt tror jeg dog, HIT-ristene er lidt bedre p.g.a. deres opbygning.

Jytte ('64)

Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: 6261 Bredebro
Point: 7645
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Nov-2014 kl. 07:01
Hm ja, HIT ristene er faktisk pt. billigere end dem i Jem og Fix! Og det er dem, du har brugt, ikke Jytte? Jeg har, som du, i flere år brugt flis foran løsdriften - superlækkert og pænt underlag, indtil det formulder...
Jeg tror sgu, at jeg skal have investeret i en 20 m2 til at lægge foran løsdriften. Hvor meget forarbejde lagde du i det? Kan man mon nøjes med at skrabe det værste flis-muld af og så lægge det ovenpå? Jeg tænker, at jeg enten vil lægge sand eller stenmel ovenpå, så der ikke samler sig strå og lort i hullerne.

Kan man så senere klikke flere på, hvis man ønsker det?
Hilsen

Rikke

Ejer af Atli, Dísa og Mökkvi
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Nov-2014 kl. 10:07
det tror jeg godt man kan..hvis man kan komme til for jord...
Medlem af Toppur
Til top
Jytte Strarup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Sted: 4660 Store Heddinge
Point: 3994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Nov-2014 kl. 11:20
[QUOTE=Rikke N.] Hm ja, HIT ristene er faktisk pt. billigere end dem i Jem og Fix! Og det er dem, du har brugt, ikke Jytte? Jeg har, som du, i flere år brugt flis foran løsdriften - superlækkert og pænt underlag, indtil det formulder...
Jeg tror sgu, at jeg skal have investeret i en 20 m2 til at lægge foran løsdriften. Hvor meget forarbejde lagde du i det? Kan man mon nøjes med at skrabe det værste flis-muld af og så lægge det ovenpå? Jeg tænker, at jeg enten vil lægge sand eller stenmel ovenpå, så der ikke samler sig strå og lort i hullerne.

[/QUOTE.

Vi fik skrabet det formuldede flislag af - ned til den oprindelige jord, men ikke mere - så der var nogenlunde plant, og så blev ristene lagt direkte på jorden og fyldt op med stenmel.

De første par uger kunne man mærke, at underlaget fjedrede lidt nogle steder, og vi måtte efterfylde med stenmel, efterhånden som det fordelte sig i ristene, men det hele satte sig hurtigt.

Jeg vil ikke anbefale, at man lægger ristene uden at fylde dem med enten sand, grus eller stenmel, for i så fald er underlaget både glat og hårdt, og ristene vil formentlig hurtigt blive trådt i stykker.

Og ja, du kan sagtens bygge videre og udvide området senere, du kan bare spule kanterne og fortsætte derfra, ristene er nemme at klikke sammen.

Jytte ('64)

Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Nov-2014 kl. 11:39
Citat: Jytte Strarup Jytte Strarup skrev:

[QUOTE=Rikke N.] Hm ja, HIT ristene er faktisk pt. billigere end dem i Jem og Fix! Og det er dem, du har brugt, ikke Jytte? Jeg har, som du, i flere år brugt flis foran løsdriften - superlækkert og pænt underlag, indtil det formulder...

[/QUOTE.

Vi fik skrabet det formuldede flislag af - ned til den oprindelige jord, men ikke mere - så der var nogenlunde plant, og så blev ristene lagt direkte på jorden og fyldt op med stenmel.

De første par uger kunne man mærke, at underlaget fjedrede lidt nogle steder, og vi måtte efterfylde med stenmel, efterhånden som det fordelte sig i ristene, men det hele satte sig hurtigt.

Jeg vil ikke anbefale, at man lægger ristene uden at fylde dem med enten sand, grus eller stenmel, for i så fald er underlaget både glat og hårdt, og ristene vil formentlig hurtigt blive trådt i stykker.

Og ja, du kan sagtens bygge videre og udvide området senere, du kan bare spule kanterne og fortsætte derfra, ristene er nemme at klikke sammen.

Jeg skal have målt et stykke op i weekenden, og så bestiller jeg, spændende!!! Clap Jeg tænker også, at jeg vil fylde op med stenmel - hvor tykt et lag har du ovenpå? Og hvor dyrt er sådan noget?
Hilsen

Rikke

Til top
LIBB Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Jun-2004
Sted: Denmark
Point: 2415
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér LIBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Nov-2014 kl. 19:42

Jem & Fix armeringen kender jeg ikke, men der er næppe den store forskel bæremæssigt. Drænmæssigt tror jeg dog, HIT-ristene er lidt bedre p.g.a. deres opbygning.

Dem fra jem og fix kan ikke holde til, at noget vader rundt på dem, incl. heste,  når underlaget er meget vådt. I hvert fald ikke hos mig. Jeg lagde nogen et sted hvor der kommer vand fra et lille tag, så når det regner er der vådt, men det skråner, så det løber hurtigt væk. Men ristene forsvandt også - nedad. Et andet sted ligger der en stribe, som jeg er nødt til at krydse hen over med bl og trailer, og de knækker i kanterne.

Jeg har andre - dem fra genbrugsplast - der holder til lidt af hvert, incl. traktor, og de her ligget der nogle år nu.
Lise Bomholt

www.ridning-i-naturen.dk - nu med høhotel på Norddjursland
Ejer: Blondi 18 (Heimdalur), Sokkadis 8, Mýsla 3, hunden Viktor 8 & kattene Domino 9 år og Millie fra 2014.
Til top
Náttfilla Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Jun-2012
Sted: jylland
Point: 50
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Náttfilla Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Nov-2014 kl. 21:27
Jeg har brugt BoPilRiste. De er lagt på et lag stampet sand, hvor efter hullerne er fyldt op med sand. Ristene har lagt i flere år, og benyttes dagligt af 8 heste. De er fleksible,lette at ligge og renholde.
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Nov-2014 kl. 18:13
Tak, Jytte. Det kan være jeg tager dig på ordet en dag....
Rina, Køge, 1967
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Nov-2014 kl. 22:55
Citat: LIBB LIBB skrev:

Dem fra jem og fix kan ikke holde til, at noget vader rundt på dem, incl. heste,  når underlaget er meget vådt. I hvert fald ikke hos mig. Jeg lagde nogen et sted hvor der kommer vand fra et lille tag, så når det regner er der vådt, men det skråner, så det løber hurtigt væk. Men ristene forsvandt også - nedad. Et andet sted ligger der en stribe, som jeg er nødt til at krydse hen over med bl og trailer, og de knækker i kanterne.

Jeg har andre - dem fra genbrugsplast - der holder til lidt af hvert, incl. traktor, og de her ligget der nogle år nu.
Dem har jeg også haft i nogle år efterhånden. Det er bare den bedste investeringBig smile
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 16-Aug-2007
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Nov-2014 kl. 23:55
Citat: Náttfilla Náttfilla skrev:

Jeg har brugt BoPilRiste. De er lagt på et lag stampet sand, hvor efter hullerne er fyldt op med sand. Ristene har lagt i flere år, og benyttes dagligt af 8 heste. De er fleksible,lette at ligge og renholde.

Tåler de at blive kørt på traktor?

Hvor stort areal har du dem på? 
Hilsen Merja & Gaski
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Nov-2014 kl. 09:19
"dem fra genbrugs plast"... er det en hjemmeside...eller en forhandler... ?Smile
Medlem af Toppur
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Nov-2014 kl. 10:39

Det er der jeg købte mine, dengang var de dog kvadratiske, men ellers er de helt ens ud.
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Nov-2014 kl. 15:46
Nå, besluttede mig for at købe hit ristene og de er lige ankommet til matriklen..er mega spændt på det..der skal laves en mudderfri sti fra løsdriften og ud til græsarealet, så de kan gå tørskoet fra græsfoldene og ind i løsdriften uden at skulle forcere et mega mudret område for at komme ind...håber det bliver godt....
Rina, Køge, 1967
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Nov-2014 kl. 20:56
Citat: rinachang rinachang skrev:

Nå, besluttede mig for at købe hit ristene og de er lige ankommet til matriklen..er mega spændt på det..der skal laves en mudderfri sti fra løsdriften og ud til græsarealet, så de kan gå tørskoet fra græsfoldene og ind i løsdriften uden at skulle forcere et mega mudret område for at komme ind...håber det bliver godt....

Har også lige modtaget en palle idag, som skal lægges næste søndag, glæder mig!
Hilsen

Rikke

Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 16-Aug-2007
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Nov-2014 kl. 19:17
Hej Rikke og Rina, gider I ta´nogle billeder inden og efter - så vi kan gemme tråden i arkivet?

Susie - har du før og efter billeder? 

Vi har fragtet adskillige tons af forskellige sten på folden i ca 6 år. (Forrige år hentede vi  11 x ca 1100kg  pr læs, perlesten, gratis, 20km væk) Men vi bliver ældre og det er ikke så sjovt, selvom vi kan se resultatet; nu går hestene nogenlunde mudderfrit, altså ikke mere mudder op til knæene, kun til hovene.

Jeg ved ikke, hvilke riste vi fik på den anden fold i åbningen, men de tåler ikke traktor; de er knækket i samlingerne og ligger mere eller mindre bølget. Dem, vi har lagt foran skuret, bliver ikke kørt på, så de duer ikke til sammenligning. Vi kunne godt tænke os nogle riste ved to høhække, den anden får kørt hø ind med traktor, så der skal underlaget klare lidt mere. 

Ved vandkoppen har jeg lagt 3 kørefliser, 80x50x10 pr stk. De har stået der nu 3 - 4 år og ligger stadigvæk perfekt. Rundt omkring har vi nøddesten, som holder mudderet væk. Men kørefliserne vejer temmelig mange kg, og derfor vil det være lettere med plasticrister. 
Og hvis vi gemmer vores erfaringer i arkivet, har vi/de andre nemmere at illustrere vores/deres mudderbekæmpelse. LOL

Redigeret af melei - 28-Nov-2014 kl. 19:18
Hilsen Merja & Gaski
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,109 sekunder.