-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Græsarmering - hit-riste eller andre??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: 6261 Bredebro
Status: Offline
Point: 7645
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Nov-2014 kl. 19:20
Citat: melei melei skrev:

Hej Rikke og Rina, gider I ta´nogle billeder inden og efter - så vi kan gemme tråden i arkivet?

Susie - har du før og efter billeder? 

Vi har fragtet adskillige tons af forskellige sten på folden i ca 6 år. (Forrige år hentede vi  11 x ca 1100kg  pr læs, perlesten, gratis, 20km væk) Men vi bliver ældre og det er ikke så sjovt, selvom vi kan se resultatet; nu går hestene nogenlunde mudderfrit, altså ikke mere mudder op til knæene, kun til hovene.

Jeg ved ikke, hvilke riste vi fik på den anden fold i åbningen, men de tåler ikke traktor; de er knækket i samlingerne og ligger mere eller mindre bølget. Dem, vi har lagt foran skuret, bliver ikke kørt på, så de duer ikke til sammenligning. Vi kunne godt tænke os nogle riste ved to høhække, den anden får kørt hø ind med traktor, så der skal underlaget klare lidt mere. 

Ved vandkoppen har jeg lagt 3 kørefliser, 80x50x10 pr stk. De har stået der nu 3 - 4 år og ligger stadigvæk perfekt. Rundt omkring har vi nøddesten, som holder mudderet væk. Men kørefliserne vejer temmelig mange kg, og derfor vil det være lettere med plasticrister. 
Og hvis vi gemmer vores erfaringer i arkivet, har vi/de andre nemmere at illustrere vores/deres mudderbekæmpelse. LOL

Jeps det gør jeg.
Hilsen

Rikke

Ejer af Atli, Dísa og Mökkvi
Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 16-Aug-2007
Sted: Denmark
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Nov-2014 kl. 19:34
TakkerWink

I mellem tider prøver jeg finde flere singles ved høhækken - altså singles, ikke singlerLOL
Hilsen Merja & Gaski
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Nov-2014 kl. 21:35
Her de lige lagt. Før er som ved siden af, der hvor der ikke er lagt noget.
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Mar-2009
Sted: køgeLl.skensved
Point: 1348
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Nov-2014 kl. 09:24
Jow.....skal prøve, men har mega svært ved at få lagt billeder ind på joras. Jeg får hele tiden af vide de enten er for store, forkert format, har brugt billedet før(hvilke jeg oftest ikke har) eller noget andet...men nu skal de lige lægges i dag først....så skal jeg prøve igen....
Rina, Køge, 1967
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Nov-2014 kl. 21:17
Så fik vi lavet en mudderfri ud og indgang fra løsdriftbakken....
Øv, kan simpelhen ikke få billeder ind..den bliver ved med at skrive jeg har oploaded billedet før, og det har jeg ikke..så i må tænke jer til resultatet.desværre....

Redigeret af rinachang - 29-Nov-2014 kl. 21:20
Rina, Køge, 1967
Til top
LIBB Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Jun-2004
Point: 2415
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér LIBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Nov-2014 kl. 23:44
Rina - prøv at omdøbe billedfilen
Lise Bomholt

www.ridning-i-naturen.dk - nu med høhotel på Norddjursland
Ejer: Blondi 18 (Heimdalur), Sokkadis 8, Mýsla 3, hunden Viktor 8 & kattene Domino 9 år og Millie fra 2014.
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Nov-2014 kl. 09:38
Hvordan gør man det på iPad?altså omdøber filen?
Rina, Køge, 1967
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Dec-2014 kl. 21:15
Jeg aner ikke hvordan man omdøber på iPad, så opgiver billeder
Rina, Køge, 1967
Til top
Náttfilla Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Jun-2012
Sted: jylland
Point: 50
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Náttfilla Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Dec-2014 kl. 21:34
Citat: melei melei skrev:

Citat: Náttfilla Náttfilla skrev:

Jeg har brugt BoPilRiste. De er lagt på et lag stampet sand, hvor efter hullerne er fyldt op med sand. Ristene har lagt i flere år, og benyttes dagligt af 8 heste. De er fleksible,lette at ligge og renholde.

Tåler de at blive kørt på traktor?

Hvor stort areal har du dem på? 

Det må du spørge BoPil om :-), mine riste ligger under et stort halvtag, og der kan en traktor ikke komme ind. Må jeg foreslå dig at gå ind på BoPil`s hjemmeside, der kan du læse mere om ristene, og så vidt jeg husker se billeder af dem.
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Dec-2014 kl. 22:04
Prøver lige igen
Rina, Køge, 1967
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Dec-2014 kl. 13:22

så lykkedes det efter mange timers prøven frem og tilbage at få billeder ind..ikke de bedste men de er der..
første billed, tykt dybt mudder.
billed 2, en sti af hitfliser I højre side og det fungere bare super også efter regnen i går...skal helt klart have flere.....

Redigeret af rinachang - 06-Dec-2014 kl. 13:45
Rina, Køge, 1967
Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 16-Aug-2007
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Dec-2014 kl. 16:52
Clap
Hilsen Merja & Gaski
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Dec-2014 kl. 17:07
Ha ha...jaaaaa..... Bedre sent end aldrig..
Rina, Køge, 1967
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Dec-2014 kl. 09:14
Så fik vi lagt riste og sand - i pissedårligt vejr Angry Jeg er rigtig tilfreds med resultatet, det ser stadig pænt ud efter at vi har fået RIGTIG meget regn igår. Der er ét sted, hvor der tidligere var ekstremt mudret, hvor jeg her til morgen kunne se, at der stod lidt vand, så jeg er spændt på, om det så lige så stille trækker væk.

Har dog lige et problem, som jeg ikke havde forudset. Mökkvi synes at det er en fest at skrabe i sandet, og så har han jo opdaget, at der er noget nedenunder, som han både forsøger at skrabe på, bide og hive i Censored Angry 
Jeg håber, at han snart mister interessen, så det lige når at sætte sig, inden han graver hele lortet op Dead

Men her er som lovet et par billeder.

Ground Zero inden vi gik igang

Efter at vi har skrabet øverste lag af og planet stykket

Så lagde vi sand og riste

Og det færdige resultat Smile

Nå ja, skal lige sige, at vi valgte at lægge sand, riste, sand i stedet for at lægge dem direkte i mudder.

Redigeret af Rikke N. - 08-Dec-2014 kl. 09:29
Hilsen

Rikke

Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Dec-2014 kl. 16:46
Det gjorde vi også Rikke. Sand riste og så sand igen....helt klart et hit her, skal have flere næste gang der er penge i overskud....
Rina, Køge, 1967
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Dec-2014 kl. 19:14
Citat: rinachang rinachang skrev:

Det gjorde vi også Rikke. Sand riste og så sand igen....helt klart et hit her, skal have flere næste gang der er penge i overskud....

Nu har vi så bare fået sindssygt meget vand her, så det er altså noget sjasket ovenpå sandet, og nogle steder står der vand Men jeg tror simpelthen ikke, at det kan nå at trække ned, og det er stadig stabilt, og man synker ikke i. Er det også sjasket hos jer, eller har vi fået forkert fald på?
Hilsen

Rikke

Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Dec-2014 kl. 19:15
Hvorfor filan ligger alle mine billeder ned? 😳
Hilsen

Rikke

Til top
Jytte Strarup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: 4660 Store Heddinge
Point: 3994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Dec-2014 kl. 20:41
Jeg har også vand her ovenpå ristene, når det har regnet så meget som lige nu, men fordelen er, at det er blanke vandpytter, der er intet mudder, der kan trædes op og dermed ikke noget, som hestene kan synke ned i.

Så snart regnen stopper, forsvinder vandpytterne indenfor et døgn her hos os.

Det ser så fint ud hos jer begge, tag gerne flere billeder og læg ind. Smile

Og Rikke, jeg er vild med det slutbillede, hvor man kan se benene af det arbejdende - og nu udmattede og hvilende - folk. LOL

Jytte ('64)

Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Dec-2014 kl. 06:29
Citat: Jytte Strarup Jytte Strarup skrev:

Jeg har også vand her ovenpå ristene, når det har regnet så meget som lige nu, men fordelen er, at det er blanke vandpytter, der er intet mudder, der kan trædes op og dermed ikke noget, som hestene kan synke ned i.

Så snart regnen stopper, forsvinder vandpytterne indenfor et døgn her hos os.

Det ser så fint ud hos jer begge, tag gerne flere billeder og læg ind. Smile

Og Rikke, jeg er vild med det slutbillede, hvor man kan se benene af det arbejdende - og nu udmattede og hvilende - folk. LOL

Årh Jytte, jeg er glad for at høre, at det ikke kun er her, der står vand, var bange for at vi havde fået helt forkert fald, så det hele var forgæves Confused Det bare regner og regner her, og marken sejler flere steder i mudder og vand Angry Ja, der står vand ovenpå ristene nu, og sandlaget er noget sjasket, men det virker stabilt, og hestene synker ikke i Clap Når nu engang mængderne fra oven stopper, vil jeg fylde efter med sand, for nu har det vist så småt sat sig.
Hilsen

Rikke

Til top
Isak Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 06-Nov-2011
Sted: Haderslev
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Isak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Dec-2014 kl. 19:59
Rikke, her hos os er der også vand nogle steder på ristene, men det er stadig stabilt og det er jo ikke mudret. Det har styrtet ned i flere dage nu, men stadigvæk er der kun vandpytter nogle få steder. Tror det forsvinder ret hurtigt igen når vi får lidt tørvejr.
Hanne
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,125 sekunder.