-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

strikke-produktion

Besvar Besvar Side  <1 66676869>
Forfatter
 Rangering: Emne rangering: 7 Stemmer, Gennemsnit 4,14  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 24-Sep-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1041
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Jul-2014 kl. 23:31
Cardigan i Lett Lopi, til Vera på 2 år:

Redigeret af sehested - 25-Jul-2014 kl. 23:41
Tina - 1650 V
Perla fra Vestmose og Embla fra Istedhave
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Jul-2014 kl. 23:32

Redigeret af sehested - 25-Jul-2014 kl. 23:42
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Jul-2014 kl. 23:34
Sweater i Lett Lopi:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Jul-2014 kl. 00:02
Tina - 1650 V
Til top
kirstenBR Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: Sammamish, WA
Point: 104
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér kirstenBR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Jul-2014 kl. 09:35
Kære strikkere!
Jeg er meget, meget imponeret over jeres flotte arbejder! Jeg har selv genoptaget strikningen efter en 30 års periode (jeg nedstammer fra en lang række af færøske sort-bælte-strikkere, så der hviler et vist pres på mine skuldre), og jeg kunne rigtig godt tænke mig (på sigt) at give mig i kast med en islandsk eller måske snarere en færøsk trøje, men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde. Indtil videre har jeg blot strikket armvarmere og huer (med intarsia og lidt fair isle principper), men jeg er stadig meget nybegynder. Er f.eks. ikke dus med rundstrikning (hedder det det på dansk?). Jeg har ledt lidt efter opskrifter. Jeg har imidlertid et par udfordringer: Jeg bor i det nordvestlige USA, hvilket gør det meget dyrt at få tilsendt garn mm. Vores klima er også en del varmere og vådere end DK, hvorfor jeg ikke har brug for en tyk uldsweater.

Har I nogle input mht anskaffelse af garn, hvilke garntyper jeg kan bruge, hvor jeg finder mønster online - jeg har nok brug for et engelsk mønster, da jeg er ved at lære at læse opskrifter på engelsk, og hvis jeg har brug for hjælp her, skal det nødvendigvis være på engelsk osv. Jeg synes, at langt de fleste garntyper jeg finder herovre er akryl, og det holder jo ikke... Håber på lidt feedback fra jer og gode råd til hvordan jeg får startet på den der sweater...!
Kirsten

Sammamish, Washington

Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Jul-2014 kl. 21:52
Sweater i Lett Lopi til Vera på 2 år:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Jul-2014 kl. 21:57
Cardigan i Lett Lopi:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Jul-2014 kl. 21:58
Citat: kirstenBR kirstenBR skrev:

Kære strikkere!
Jeg er meget, meget imponeret over jeres flotte arbejder! Jeg har selv genoptaget strikningen efter en 30 års periode (jeg nedstammer fra en lang række af færøske sort-bælte-strikkere, så der hviler et vist pres på mine skuldre), og jeg kunne rigtig godt tænke mig (på sigt) at give mig i kast med en islandsk eller måske snarere en færøsk trøje, men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde. Indtil videre har jeg blot strikket armvarmere og huer (med intarsia og lidt fair isle principper), men jeg er stadig meget nybegynder. Er f.eks. ikke dus med rundstrikning (hedder det det på dansk?). Jeg har ledt lidt efter opskrifter. Jeg har imidlertid et par udfordringer: Jeg bor i det nordvestlige USA, hvilket gør det meget dyrt at få tilsendt garn mm. Vores klima er også en del varmere og vådere end DK, hvorfor jeg ikke har brug for en tyk uldsweater.

Har I nogle input mht anskaffelse af garn, hvilke garntyper jeg kan bruge, hvor jeg finder mønster online - jeg har nok brug for et engelsk mønster, da jeg er ved at lære at læse opskrifter på engelsk, og hvis jeg har brug for hjælp her, skal det nødvendigvis være på engelsk osv. Jeg synes, at langt de fleste garntyper jeg finder herovre er akryl, og det holder jo ikke... Håber på lidt feedback fra jer og gode råd til hvordan jeg får startet på den der sweater...!

Kirsten, jeg ved ikke rigtigt hvordan det er med tilsendelse af garn eller hvad du kan købe, hvor du er. 

Jeg synes selv, at acryl er modbydeligt og ville aldrig strikke i det. Jeg vil anbefale dig den type islandsk uld, som hedder Lett Lopi. Det er sådan en  mellemtykkelse og kan bruges både inden- og udendørs. Prøv fx at gå ind på www.isstrik.dk, der kan du se mønstre og garntyper. Du kan fx købe Istex mønsterbøger/hæfter, som faktisk er MEGET billigere, hvis du køber dem på engelsk.

Rigtig god fornøjelse!
Tina - 1650 V
Til top
kirstenBR Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: Sammamish, WA
Point: 104
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér kirstenBR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Aug-2014 kl. 00:09
Citat: sehested sehested skrev:

Citat: kirstenBR kirstenBR skrev:

Kære strikkere!

Kirsten, jeg ved ikke rigtigt hvordan det er med tilsendelse af garn eller hvad du kan købe, hvor du er. 

Jeg synes selv, at acryl er modbydeligt og ville aldrig strikke i det. Jeg vil anbefale dig den type islandsk uld, som hedder Lett Lopi. Det er sådan en  mellemtykkelse og kan bruges både inden- og udendørs. Prøv fx at gå ind på www.isstrik.dk, der kan du se mønstre og garntyper. Du kan fx købe Istex mønsterbøger/hæfter, som faktisk er MEGET billigere, hvis du køber dem på engelsk.

Rigtig god fornøjelse!

Tusind tak for svar - og ja, acryl er ikke særlig rart at strikke i, det knirker så mærkeligt. Er Lett Lopi et bestemt mærke? Tak for link til mønsterbøger, og ja, sikke en prisforskel. Nu er jeg ret kræsen mht mønstre og der er mange af dem jeg ikke er så vild med, så det kan nu godt være at det ikke kan betale sig for mig at købe en hel bog. Jeg må da også lige tjekke hvad der er i Keflavik næste gang vi rejser til DK via Island
Kirsten

Sammamish, Washington

Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Aug-2014 kl. 15:02
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Aug-2014 kl. 19:01
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Aug-2014 kl. 19:03
Hov, jeg glemte kommentarene til de to foregående billeder.Vesten er strikket i Lett Lopi.Cardiganen er strikket i LettLopi, mønstrene er i pladegarn.
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Aug-2014 kl. 17:08
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Aug-2014 kl. 17:09
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Aug-2014 kl. 17:10
Ups: to veste strikket i Lett Lopi.
Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Sep-2014 kl. 16:49
Tøltheste-huer, strikket i pladegarn:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Sep-2014 kl. 16:51
Små lamme-veste str 1 år, strikket i Lett Lopi:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Sep-2014 kl. 17:15
Cardigan, strikket i Lett Lopi:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Sep-2014 kl. 14:02
Min nye efterårsridesweater. Strikket i dobbelt pladegarn:

Tina - 1650 V
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Sep-2014 kl. 14:05
Vest i Lett Lopi:

Tina - 1650 V
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 66676869>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,063 sekunder.