-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eksemheste og forebyggelse mod eksem

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
 Rangering: Emne rangering: 7 Stemmer, Gennemsnit 4,14  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
OleD Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 11-Feb-2004
Sted: Johannesburg Alle 33, 2770
Status: Offline
Point: 824
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér OleD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Eksemheste og forebyggelse mod eksem
    Sendt: 27-Mar-2009 kl. 18:04
Indsat på vegne af Charlotte Jensen (silotte)

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan I forskellige takler det at have eksemhest eller hvordan I evt. forebygger at en hest udvikler eksem.

Jeg selv har en rød vallak på 12 år der er importeret okt. 2007.
Han har ikke vist tegn på eksem, men jeg har læst at det først er det 2. år de fleste import heste udvikler eksem.

Jeg købte ham jan.2008. Der stod han desværre et sted hvor han tabte sig meget og kom i underskud med vitaminer og mineraler. Det var i løsdrift uden mulighed for at komme ind.

I maj 2008 fik jeg ham flyttet til et sted med store tørre græsfolde. Blev sat på opfedning og fik en vitamin/mineral kur af dyrlægen. Da han stadig mangler at tage lidt på har jeg de sidste mdr. givet ham godt med Linamix af hensyn til hørfrøene i dette foder.
Nu er hans energi helt i top. Leger meget og virker til at være faldet rigtigt godt til.
Håber det er nok til at undgå eksemen, men må jo se tiden an.

Hvilke erfaringer har I andre gjort jer?
De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser?
Er der flest heste i en bestemt farve?
Hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem?
Hvilke kurer er spild af penge?
Og er det mest de heste der importeres det går galt for?

List spørgsmål der kunne være sjovt at lave lidt statistik på:

Fødselsår:
Hvilket land hesten er født i:
Evt. import mdr. og årstal:
Har hesten eksem:
Årstal hvor eksemen er brudt ud i:
Let, middel eller svær grad:

Her for min hest:
Fødselsår: 1997
Hvilket land hesten er født i: Island
Evt. import mdr. og årstal: okt.2007
Har hesten eksem: Nej
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: -
Let, middel eller svær grad: -
Til top
Pernille Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Sep-2005
Sted: Nyborg
Point: 573
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Pernille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 02:43
spændende debat, jeg ejer ikke selv en eksemhest men min mor har haft en igennem mange aar.

forst vil jeg prove at svare de punkter du kom med saa godt jeg kan:

De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser?
- nej det synes jeg ikke, at jeg har set tildens til, min mors hest er bestemt en meget rolig hest med alle fire ben godt paa jorden.

- nej det har jeg ikke indtryk af. min mors er sortbrun. jeg tror jeg kender til heste i næsten alle farver som har eksem.

- Ökozon virker, men ved ikke hvor hun kober den. det er det forste som har virket rigtig godt paa ham ud over dæknet. de seneste aar har hun brugt dækken ind i mellem i slemme perioder og saa har han et skur hvor der hænger plaststrimler ned i indgangene, saa mitter ikke kan kommer med ind. og det er helt klart super godtThumbs%20Up og saa selvfolgelig binyrebarkhormon fra dyrlægen, den virker hvis hver gang, men er self. ikke sundt, saa det er kun i nodstilfælde.  

- det er mit indtryk at det ikke virker med alle de alm. fluespray osv. det virker at smore madolie paa, der er bare meget stor chance for svampe infektion saa det er jo ikke saa godt. udelukkende hvidlog virker ikke hverken raa, pulver el flager. hmm og saa har hun helt sikkert provet en masse andet som ikke virker. 

- jeg kender personligt kun en danskfodt som fik sommereksem, mener den fik det som 5 ars, hvorfor vides ikke. resten jeg kender ink. min mors er fra island.

og statestik svarene:

Fødselsår: 1987

Hvilket land hesten er født i: Island

Evt. import mdr. og årstal: kom om sommeren/foraar maaske i 1995-1997 (er ikke sikker)

Har hesten eksem: ja

Årstal hvor eksemen er brudt ud i: puha det er i hverfald længe siden. snakker lige med min mor en dag ved lejlighed 

Let, middel eller svær grad: middel

(og et suplerende)
blev der gjort noget forbyggende: Nej

haaber der kommer mange flere svar i denne debat.

Redigeret af Pernille - 28-Mar-2009 kl. 02:45
Sorti fra Stubbebro Himmelhest

Stigandi frá Álftagróf Himmelhest

Hrafnaflóki frá Húsatóftum Himmelhest

Sól frá Vik i Mýrdal

Venus frá Vik i Mýrdal

Grá frá Vík í Mýrdal
Til top
Camilla H Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: Denmark
Point: 1590
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Camilla H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 09:05
Fødselsår: 1992
Hvilket land hesten er født i: Danmark
Årstal hvor eksemen er brudt ud i:1996
Let, middel eller svær grad: middel

De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser? Stormur er ikke en hest der nemt stresser.

Stormur er brun med sort hale og man. Men jeg tror nu ikke der er nogen sammenhæng med farven.

Jeg har haft gode erfaringer med det hömoripatiske middel fra Tyskland. Smile

-Jeg har prøvet Veto det hjalp ikke på eksemen, men hesten fik en fantastisk flot pels. Tongue
-Eksemdækken virkede ikke for min Stormur, han fik svamp på krydset. Selvom jeg vaskede dækkenet en gang om ugen og tog det af ham når det regnede.
-Jeg prøvede den Svenske kur, den hjalp faktisk fint, men foder udvalget i denne kur var for lille til Stormur, han blev alt for tynd.

I år prøver jeg at give kisel sammen med det hömoripatiske middel, jeg er spændt på om det har nogen effekt.
Hilsen Camilla H.

8653 Them

Ejer af

Svertla f. Flodgården

Stormur f. Hvolbæk

Hrafn f. Brandegård
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 12:37
Fødselsår: 1989
Evt. import mdr. og årstal: dec. 95
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: 98
Let, middel eller svær grad: middel er dog meget let nu.

Alle typer
Er der flest heste i en bestemt farve? Nej
Hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem? Har bedst erfaring med tysk hømopati samt sørge for hesten har mulighed for at gå indendørs i halvmørke når den selv vil. Derudover at den er dækket ind med vit.mine. og i OK foderstand samt trives også psykisk.

Hvilke kurer er spild af penge? Hvis det hjælper på nogen heste er det vel OK. HUSK OGSÅ LIGE AT SOMMMEREKSEM BARE KAN FORSVINDE AF SIG SELV.
Har selv forsøgt mig med uden positivt resultat: Kiselgur, på boks om natten, St. Hippolyt, cortisone, dækken(fordi han tager det af på under 5 min).

Og er det mest de heste der importeres det går galt for? Ja
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
Kris Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Sep-2007
Point: 601
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Kris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 16:07

Deler man det op i procenter, har jeg engang læst at sortbrune heste skulle have lidt mere tendens til eksem end andre farver.

Kan ikke huske hvor det var jeg så det eller hvor mange procent der var skrevet om.

Har selv et stk sortbrun hoppe med eksem (importeret), men har også engang haft en hvid (dansk født).Smile
Har desuden bestilt den hømopatiske kur fra Tyskland, så krydser fingre for at det virkerBig%20smile.

Spændende trådSmile
Til top
Trold Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 25-Feb-2004
Sted: Mårslet (Århus)
Point: 6649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Trold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 19:50
Citat: Kris Kris skrev:

Deler man det op i procenter, har jeg engang læst at sortbrune heste skulle have lidt mere tendens til eksem end andre farver.

Kan ikke huske hvor det var jeg så det eller hvor mange procent der var skrevet om.

Har selv et stk sortbrun hoppe med eksem (importeret), men har også engang haft en hvid (dansk født).Smile
Har desuden bestilt den hømopatiske kur fra Tyskland, så krydser fingre for at det virkerBig%20smile.

Spændende trådSmile

måske fordi der er flest sortbrune generelt? Wink
/Knus,

Trolden

8320, DI, Toppur, Jökull og Gletta.

Ejer af Rind aka Pletponyen aka Pletprinsessen
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 20:24
Der er da vist flest rødeWink
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
S.M:C Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 12-Aug-2008
Sted: 8680 Ry
Point: 185
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér S.M:C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 21:52
De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser?  Min hest er ikke stresset.
Er der flest heste i en bestemt farve? min er sortbrun/sort
hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem?
- Jeg har brugt en kur med ekstra zinktilskud=ingen synlig virkning.
-  Hømopatisk kur, Allerosal og Dermisal = ingen synlig virkning. Dyrlæge Jorun.
- købt Økozonkur, og jeg afventer eventuell virkning. Dyrlæge Katrine Langvad.

Hvilke kurer er spild af penge? Dem der ikke har haft en positiv virkning på min hest...se ovenover.
Og er det mest de heste der importeres det går galt for? ja

Fødselsår:1997
Evt. import mdr. og årstal:  maj 2007
Har hesten eksem: Ja
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: april 2008
Let, middel eller svær grad: let/middel

Redigeret af S.M:C - 28-Mar-2009 kl. 21:54
Hilsen Marita

Rökkvi fra skriduklaustri....
Til top
Trold Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 25-Feb-2004
Sted: Mårslet (Århus)
Point: 6649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Trold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Mar-2009 kl. 23:32
Citat: Susie Riis Susie Riis skrev:

Der er da vist flest rødeWink

Kan ikke huske tallene - kan blot huske at have set en fin "lagkage" på et tidspunkt LOL
/Knus,

Trolden

8320, DI, Toppur, Jökull og Gletta.

Ejer af Rind aka Pletponyen aka Pletprinsessen
Til top
schytz Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 02-Jul-2006
Point: 960
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér schytz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Mar-2009 kl. 08:55
Fødselsår: 1989

Hvilket land hesten er født i: Island

Evt. import mdr. og årstal: 1994(det fik hun sit stamkort) 1997 (der blev hun reg. i landscenterfor heste) så jeg ved ikke helt hvornår hun kom til DK

Årstal hvor eksemen er brudt ud i: kun det første år jeg havde hende men ved hun havde det hos de andre ejere hun har haft

Let, middel eller svær grad: let/middel men har ikke gået med dækken her da hun fik flere sår af det  og nu ingen problemer

blev der gjort noget forbyggende: ja, de første 2 år jeg havde hende og jeg gav det tyske
hømopatisk og de sidst 3 år har hun ikke haft noget 
hun er skimmel

Redigeret af schytz - 29-Mar-2009 kl. 08:56
Hlisen lisa
www.hollevej.dk
Til top
Guests Se drop down
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Mar-2009 kl. 18:12
[QUOTE=OleD]Indsat på vegne af Charlotte Jensen (silotte)

Hvilke erfaringer har I andre gjort jer? Nasi udviklede eksem i foråret 2008
Han havde tabt sig i løbet af vinteren og var i kraftigt jernunderskud samtidig med at hans blodsukker var lavt. Hans pels var mat og kedelig. 
De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser?Nasi er ikke spor stresset.
Er der flest heste i en bestemt farve? Nasi er rød med flaxen
Hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem?Nasi har eksem i let grad så derfor har jeg ikke forsøgt mig med div. kurer.

Fødselsår:1995
Hvilket land hesten er født i:Island
Evt. import mdr. og årstal: maj 2002 (til Læsø)
Har hesten eksem:Ja, der er taget blodprøve. Culicoides (mitter) 249
Årstal hvor eksemen er brudt ud i:2008
Let, middel eller svær grad:let

Nasi går med dækken (RSH)derudover sprøjter jeg ham med "Fri for bremser" Hvilket han hader, men finder sig i Smile Pt. hælder jeg også Ekholms olie i man og hale (han har endnu ikke fået dækken på men det er jo ved at være tid...)

Nasi gik med dækken fra d. 1. april til d. 1. maj.
Den 25 april flyttede jeg ham fra Roskilde til Stevns. Han har nu gået uden dækken i ca. 14 dage uden tegn på eksem. Han bliver tjekket omhyggeligt hver dag og sprøjtet med "Fri for bremser"og Ekholms olie.

Redigeret af AnneJ - 13-Maj-2009 kl. 08:54
Til top
Katt Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Jan-2008
Sted: ballerup
Point: 152
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Katt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Mar-2009 kl. 18:31
Fødselsår: 1997
Hvilket land hesten er født i: Danmark
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: 2007 efterår
Let, middel eller svær grad: Let (eksemen er kun set i man og hale

Pt. går han med dækken når han begynder at klø sig (har ikke fået det på i år endnu) og eller bliver han smurt med et naturmiddel der hvor han klør sig.

Kurer der ikke har effekt på ham: hømopatisk kur. prøvede den sidste år men kunne ikke se nogen effekt. så i år står den bare på dækken og smøremiddel.
Katarina
Den lykkelige ejer af Stígandi fra Skydebanegård
Ballerup
Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 16-Aug-2007
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Mar-2009 kl. 21:17

Jeg på et weekendkursus idag (hovpleje), og vi kom til at snakke om eksem. Underviseren fortalte at der er nogen,der har fået gode resultater med at give MSM. Og at man skal begynde at give det allerede i februar -marts md for at fylde depoterne op.

Har en (2006) unghest fra Sverige, hvis mor har eksem. Hun kom til Danmark sidste år, har kløet sig mere end min gamle og derfor er jeg i gang med at prøve at finde ud af hvordan man kan forebygge eksem. Hun har fået MSM siden starten af marts. (læste at det skulle være godt for mange andre ting inden jeg hørte det med eksem.) 

Redigeret af melei - 29-Mar-2009 kl. 21:18
Hilsen Merja & Gaski
Til top
Lise HN Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 21-Feb-2004
Point: 953
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Lise HN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Mar-2009 kl. 00:05
Fødselsår: 1987
Evt. import mdr. og årstal: 1992-93
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: 2003
Let, middel eller svær grad: Let til middel grad, kommer an på hvor slem mittesæsonen er

Fra april måned ca. går han med eksemdækken døgnet rundt - dog har han halve dækken-fri dage ind i mellem for at hans pels ikke skal blive alt for ulækker. Jeg har forskellige typer/mærker dækkener til de forskellige forårs/sommerperioder - Boett og Horseguard.
Han bliver sprøjtet med flere forskellige insektafskrækkende midler - CIT og Effol bremse blocker - hver dag.
Han får ekstra vitaminer og hvidløg i sit foder.
Mvh. Lise HN
8586 Ørum Djurs
Medlem af DI, Melnir & Jökull
Ejer af: Kveikur frá Engihlið, Glitnir fra Gildegaarden & Depla fra Stald Ørbæk.
Til top
MetteB Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 05-Apr-2004
Point: 879
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Mar-2009 kl. 10:55
De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser? Kender flere forskellige typer med eksem. Min er en temperamentsfuld dame med meninger om livet.
Er der flest heste i en bestemt farve? Kender heste med eksem,der er sort/brune, røde, sorte, vindotte.
Hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem?Dækken virker på min.
Hvilke kurer er spild af penge? De kure der ikke virker på den enkelte hest, er spild af penge. Jeg oplever det er individuelt hvad der virker.
Og er det mest de heste der importeres det går galt for? Det er nok mest de importerede der rammes, men min er dansker, og jeg kender flere danske heste med eksem.

Fødselsår:1998
Hvilket land hesten er født i: DK
Har hesten eksem:Ja
Årstal hvor eksemen er brudt ud i:2001
Let, middel eller svær grad: Det er svært at svare på. Hendes eksem er kontrolleret med dækken - sådan kalder dyrlægen det. Men inden hun fik dækken på, da var det nok tæt på svær grad. Nu vil jeg sige middelgrad, da jeg ved at hun vil klø sig voldsomt uden dækken, men næsten er uden gener med dækken på.

Venligst MetteB
Til top
AnnikeF Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Aug-2007
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér AnnikeF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Mar-2009 kl. 22:46
De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser? Kender to sortbrune heste med eksem som ikke er spor stresset og så er der min egen brunblakke som er lidt nervøs anlagt og derfor stresser en gang i mellem.

Hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem? Frami er startet på den homøopatiske kur, men forventer stadig at han skal have dækken på.

Fødselsår:1995
Hvilket land hesten er født i: IS
Evt. import mdr. og årstal: 04/06
Har hesten eksem:Ja, blodprøve taget
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: sensommer 2008
Let, middel eller svær grad: Mellem, med dækken på. Sidste år kløede han dog de steder, hvor der ikke var dækken ... ørerne :-( Håber meget at homøopatien hjælper på det i år.
Mvh.

Annike
Til top
silotte Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 28-Jul-2008
Sted: århus
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér silotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Mar-2009 kl. 10:28
Den homøopatiske kur nogle af jer bruger,
hvad hedder den?
hvor kan den købes?
hvad koster den?
hvordan skal den bruges?
Charlotte, Østjylland, (1963), ejer af verdens bedste skovturshest Sólon frá Auðsstöðum og verdens bedste hund Daisi (sød lille cairn terrie)
Til top
chilitøsen Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 23-Mar-2007
Point: 136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér chilitøsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Apr-2009 kl. 19:45
Hvilke erfaringer har I andre gjort jer? Jeg har personligt en mistanke om, at der er en arvelig faktor involveret hos i hvert fald danskfødte heste med eksem. Jeg har selv to med eksem (dog uden blodprøve bekræftigelse). Begge mine eksemheste har været dækket ind med vitaminer og mineraler i hele deres levetid 
Min "gamle" hoppe på 11 år har jeg prøvet flere ting med:
-Boks om natten = lidt effekt
- Sommereksemdækken = god effekt, men masser af bøvl involveret (bruges stadig, men kræver LAAANG tilvænning ifht. de andre i flokken)
- Hvidløg = ingen effekt
- Diverse salver og cremer = ingen til lille effekt (men god effekt på sårhelingen i slemme perioder)
- Pt. afprøver jeg FLUSA kombineret med havrefrit foder
- Binyrebark hormon = god effekt (men nødløsning)
- Drægtighed = Ingen eksem (det ene år, hvor hun var det)

Med unghoppen har jeg ikke prøvet lige så meget, da hun står i Jylland og jeg bor i Sjælland. Men udover at være passet med vit./min. hele livet og hvidløg i de første leveår, så kommer hun på boks hver nat.

De heste der udvikler eksem, er det alle typer eller mest de heste der nemt stresser? Jeg syntes det er meget forskelligt, kender både meget dovne, meget viljestærke og meget nervøse heste med eksem.
Er der flest heste i en bestemt farve? Jeg syntes ikke, at jeg har bidt mærke i, at eksemhestene har haft en bestemt farve
Hvilke kurer virker og hvor kan man købe dem? Jeg har endnu ikke fundet den kur, der virker for mine heste
Hvilke kurer er spild af penge? Som andre siger, dem der ikke virker for hesten. Men man kan jo godt starte ud med det, som man har hørt at flest har gode erfaringer medWink
Og er det mest de heste der importeres det går galt for? Jeg tror at importerede heste er mest udsatte, hvis de kommer fra et land, hvor der ikke findes mitter (eks. island), og de bliver stressede = lavt immunforsvar

Nu har jeg to med eksem, mor og datter (far udvalgt efter kåring samt at han er født og opvokset i samme område som den "gamle" uden at udvikle eksem)

Frenja (brun)
Fødselsår:1998
Hvilket land hesten er født i:DK
Har hesten eksem:Ja
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: Sensommer 1998
Let, middel eller svær grad: Middel-svær

Pila (sortbrun)
Fødselsår: 2006
Hvilket land hesten er født i: DK
Årstal hvor eksemen er brudt ud i: 2007
Let, middel eller svær grad: let-middel

Redigeret af chilitøsen - 02-Apr-2009 kl. 19:46
Den heldige ejer af Frenja og Pila fra Chili
Til top
Christina Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 29-Jul-2004
Point: 6427
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Christina Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Apr-2009 kl. 07:53
Citat: silotte silotte skrev:

hvad hedder den?
hvor kan den købes?
hvad koster den?
hvordan skal den bruges?

Brug søge funktionen, der er oprettet mindst to tråde om det. Den ene tråd (fra sidste år) er meget lang. Wink

Det købes billigst i Tyskland, men kan også bestilles ved Jorun.
Christina, 8464 Galten.
Ejer af Sif, Thor, Prinsessa & Askja

Til top
AnnikeF Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Aug-2007
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér AnnikeF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Apr-2009 kl. 13:39
Citat: Christina Christina skrev:

Citat: silotte silotte skrev:

hvad hedder den?
hvor kan den købes?
hvad koster den?
hvordan skal den bruges?

Brug søge funktionen, der er oprettet mindst to tråde om det. Den ene tråd (fra sidste år) er meget lang. Wink

Det købes billigst i Tyskland, men kan også bestilles ved Jorun.

Den kur/medicin som Frami er på pt. er Alleosal 20 og Dermisal 11

Jeg har bestilt dem her:

http://www.dr-assmann.de/bestellung.php

Og læst om det her:

http://joras.dk/MySql/Forum/forum_posts.asp?TID=19634&KW=sommereksem

Mvh.

Annike
Til top
 Besvar Besvar Side  123 7>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,266 sekunder.