-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mere forårs strik

Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
 Rangering: Emne rangering: 7 Stemmer, Gennemsnit 4,14  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Sep-2007
Sted: Bornh. Dueodde
Status: Offline
Point: 920
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mere forårs strik
    Sendt: 26-Feb-2011 kl. 13:42

Flere forår /sommer varianter i blødt islandsk pladegarn.Smile

Redigeret af Mist - 03-Jul-2011 kl. 10:53
www.brogaardensisheste.dk: isheste og isstrik
Til top
Grønbæk Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 28-Dec-2005
Sted: Denmark
Point: 2070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Grønbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Feb-2011 kl. 17:48
Rigtig flot! Jeg kan også godt li de lidt tynde uldtrøjer her til foråret - ønsker mig én i traditionel islandsk mønster i en nogle friske farver. Hvis du nu skulle lokkes til at lave sådan én i samme facon som den viste, hvad ville din pris så være?
Annemette Grønbæk
Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Feb-2011 kl. 18:47
Citat: Grønbæk Grønbæk skrev:

Rigtig flot! Jeg kan også godt li de lidt tynde uldtrøjer her til foråret - ønsker mig én i traditionel islandsk mønster i en nogle friske farver. Hvis du nu skulle lokkes til at lave sådan én i samme facon som den viste, hvad ville din pris så være?

Tak  - ja, det er dejligt med nogle friske farver her ovenpå vinteren.

Sender dig lige en pm med hensyn til prisWink
Til top
Bente H. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 20-Jul-2009
Sted: 5250 Odense SV
Point: 334
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Bente H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Feb-2011 kl. 22:51
Citat: Mist Mist skrev:

Figurstrikket bluse i blødt islandsk pladegarn.

Smuk trøje, dejlig farve. Hvilket garn har du strikket den i?
Og så kan jeg godt li' din gine, jeg leder efter en pt, hvor har du købt den?

Bente, 5250 Odense SV

Medlem af DI, Skeifa og Laxi

Til top
Bente H. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Bente H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Feb-2011 kl. 22:57
Mist: Ups, det var et dumt spørgsmål, jeg stillede der ang garnet, du har jo skrevet at det er pladegarn. Min datter købte pladegarn i Island sidste år, det bryder jeg mig ikke om at strikke med. Tråden knækker meget nemt, men det er måske ikke din erfaring?
Bente, 5250 Odense SV

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Feb-2011 kl. 23:06
Citat: Bente H. Bente H. skrev:

Mist: Ups, det var et dumt spørgsmål, jeg stillede der ang garnet, du har jo skrevet at det er pladegarn. Min datter købte pladegarn i Island sidste år, det bryder jeg mig ikke om at strikke med. Tråden knækker meget nemt, men det er måske ikke din erfaring?
Hej Bente,

Pladegarn kræver man strikker med en "løs hånd" - ellers er det rigtigt at det nemt kan knække, men det er meget nemt at samle igen, du ligger bare en ny tråd over den knækkede og drejer den et par gange rundt og strikker videre Wink - grunden til at det knækker nemt er, at det er uspundet, men det gør så til gengæld at det er utrolig blødt og lækkert.

Mht. min Gine er den købt her http://www.peitermarth.dk.
Til top
Bente H. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Bente H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Feb-2011 kl. 23:28

Hej Bente,

Pladegarn kræver man strikker med en "løs hånd" - ellers er det rigtigt at det nemt kan knække, men det er meget nemt at samle igen, du ligger bare en ny tråd over den knækkede og drejer den et par gange rundt og strikker videre Wink - grunden til at det knækker nemt er, at det er uspundet, men det gør så til gengæld at det er utrolig blødt og lækkert.

Problemet med garnet var også specielt, når jeg slog masker op, og når jeg hæftede ender til sidst.
Tak for linket til gine.
Bente, 5250 Odense SV

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Feb-2011 kl. 08:40

Hej Bente,

Problemet med garnet var også specielt, når jeg slog masker op, og når jeg hæftede ender til sidst.
Tak for linket til gine.

Selv tak Smile Ja det er rigtigt, det kræver lidt forsigtighed - især hvis man kun strikker med en tråd.
Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Apr-2011 kl. 11:37
Nu også en rød af slagsen - se øverst i tråden.Smile
Til top
sehested Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 24-Sep-2007
Sted: Denmark
Point: 1041
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Apr-2011 kl. 11:46

Meget smuk!
Tina - 1650 V
Perla fra Vestmose og Embla fra Istedhave
Til top
Kirsten Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 20-Okt-2008
Point: 294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Kirsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Apr-2011 kl. 20:47
Jeg har strikket meget i 2-trådet pladegarn, men kan ikke finde opskrifter til 1-trådet.

Er det nogen som kan fortælle hvor man finder der - please Smile
Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Apr-2011 kl. 21:39
Du kan sagtens bruge opskrifter til Lettlopi garn - men ellers er der nogen i Istex bøgerne. Forhandles bla af www.isstrik.dk
Til top
Bente H. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Bente H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Apr-2011 kl. 22:19

Hvor er den røde trøje fantastisk smuk - ligesom den grønne også er det Clap

Bente, 5250 Odense SV

Til top
Kirsten Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 20-Okt-2008
Point: 294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Kirsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Apr-2011 kl. 12:05
OK tak - bliver trøjen slidstærk nok i 1-trådet pladegarn eller er de trøjer mere til pæn brug?
Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Apr-2011 kl. 20:38
Citat: Kirsten Kirsten skrev:

OK tak - bliver trøjen slidstærk nok i 1-trådet pladegarn eller er de trøjer mere til pæn brug?
Ja - det er ikke noget problem. Garnet er vældig stærkt når det først er strikket sammenWink

Redigeret af Mist - 04-Apr-2011 kl. 20:40
Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Apr-2011 kl. 20:40
Tak for roserne Tina og Bente Smile
Til top
kolinefruen Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 17-Apr-2011
Sted: Danmark
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér kolinefruen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Apr-2011 kl. 10:43

Hvor er du bare super god til det der! Jeg er da helt vild med den røde bluse…. Jeg har altid været lidt misundelig på dem, der kan finde ud af den slags ting – har selv prøvet adskillige gange, men det er med svedige hænder og stramme og løse masker – og resultatet bliver ganske forfærdeligt!

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 16:08

Opdateret med et par modeller mere i grå - se øverst Wink

Til top
Bente H. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Bente H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 21:29

Hvor er de smukke - du er virkelig dygtig til at se forskellige muligheder i samme model!
Jeg står for at skulle bestille garn hjem fra Island, måske skulle jeg overveje at bestille noget pladegarn... - hvor meget bruger du til de viste modeller?

Bente, 5250 Odense SV

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 09:20

Hvor er de smukke - du er virkelig dygtig til at se forskellige muligheder i samme model!
Jeg står for at skulle bestille garn hjem fra Island, måske skulle jeg overveje at bestille noget pladegarn... - hvor meget bruger du til de viste modeller?

Tak Bente Smile

Der går ca. 2plader i grundfarven og så lidt derudover til mønster.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 13>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,047 sekunder.