-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Hestelaug i Elmelundskoven ved Odense

Besvar Besvar
Forfatter
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 03-Apr-2010
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 129
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt Hestelaug i Elmelundskoven ved Odense
    Sendt: 09-Maj-2013 kl. 17:33

Smile Etablering af et nyt Hestelaug i Elmelundskoven Clap

Kære Venner - kom og vær med !!

Så er tiden kommet, hvor vi skal danne grundlaget for et tæt samarbejde (partnering samarbejde) med Naturstyrelsen og Odense Kommune om muligheder og faciliteter for ryttere og kørefolk i den nye kommende 300 ha store Elmelund Skov vest for Odense. Et sådan partneringsamarbejde vil give bedre muligheder til at få økonomisk støtte til vores ønsker om spændende anlæg og aktiviteter.

Vi er derfor nød til at danne en form for forening - fx Elmelundskovens Hestelaug - for at dette kan lade sige gøre. Formålet med et sådan hestelaug er, at vi som medlemmer kan biddrage praktisk og evt. økonomisk til at få etableret og vedligeholdt ridestier, spring, magasindam, bindebomme mm. i skoven. Et hestelaug vil være for alle hestefolk, altså både de ridende og de kørende og uanset hesterace :-)

Jeg har nu behov for at I melder positivt ud, hvis I er interesserede i at deltage som medlemmer i et sådan hestelaug. Hvis der kommer tilsagn nok, vil vi arrangerer et møde i nær fremtid på Odense Rideklub, hvor mulighederne drøftes, og hvor jeg vil få medlemmer af Hannenovskovens Hestelaug på Falster til at fortælle om, hvordan de dannede deres hestelaug, og hvordan det fungerer i praksis i det daglige. Mødet vil formegentlig ligge en lørdag eller søndag eftermiddag af hensyn til oplægsholdernes transporttid.

Jeg håber, at rigtig mange af jer kan se fidusen i, at investerer noget af jeres tid og energi i dette projekt, så vi kan få noget rigtigt godt op og stå i den nye store skov. Og det er selvfølgelig ikke bare forbeholdt de lokal ride- og kørefolk, men for alle der som jeg synes vi ikke kan lade denne oplagte mulighed gå vores muler forbi. Sammen kan vi gøre en forskel - ellers får vi bare den sædvanlige minimlal løsning hvor der kun må rides på grusvejene ... og det rækker jo ikke langt vel ?? 

ALTSÅ: Meld hurtigst muligt tilbage i tråden herunder, HVIS DU er interesseret i at deltage i et hestelaug eller skriv til mig på e-mail.

DU kan læse mere om Hannenovskovens Hestelaug her: http://www.hestelaug.dk/

Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
Birgitte W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 23-Mar-2009
Sted: Lolland
Point: 58
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Birgitte W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 17:42
Spændende for jer på Fyn også at få et Hestelaug med samarbejdsaftale med Naturstyrelsen Smile
Medlem af Skinfaxi og Hannenovskovens Hestelauget

Rosa fra Højvang, Frida fra Hellum, Dúna fra Svinhólum, Máni fra Lillevang og Mysla fra Sølund

Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 06:37
Ja Birgitte. Vi skal bare lige have flere tilkendegivelser af, at det også er noget rytterne vil engagerer sig i. Derfor søger jeg flere tilsagn fra interesserede ismule ryttere på Fyn.

I ved jo også nede fra jer på Lolland-Falster, at den slags tiltag ikke kommer af sig selv, og jeg blev ret imponeret over hvad der er kommet op og stå i Hestelauget i Hannenovskoven, da jeg var over og besøge dem sidste forår. 
Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Okt-2013 kl. 00:04
Anlæg af skoven er begyndt  Thumbs Up

Så er det ganske vist - der sker faktisk noget i den nye Elmelund Skov mellem Sanderum og Elmelund sydvest for Odense. Tag selv forbi og kig. Ridning må vi nok vente lidt med endnu .... men det kommer ... Læs sidste nyt her ...

https://www.facebook.com/groups/196337423824813/

Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Jan-2014 kl. 14:43
Godt Nytår til jer alle  Smile

Jeg er Naturrytter og DRF Naturrepræsentant på Fyn. Har I lyst, kan I her få et indblik hvad vi pusler med her ved Odense og problematikken om mountainbikere og ryttere i skoven ...  Wink

DR P1 - "Kampen om skoven" en 30 min radio udsendelse i DR P1, hvor jeg bl.a. får lov til at præsentere vores ønsker for ryttere og samarbejdet med de øvrige brugere i den kommende Elmelund Skov ved Odense. Det er vist ok det vi får sagt.

Genudsendelsestider på DR P1: I aften onsdag d. 1. januar kl. 18.25, torsdag d. 2. januar kl. 21.33, lørdag kl. 20.03 og mandag kl. 21.03.

Fik I ikke hørt programmet, ligger det også her:

http://www.dr.dk/p1/feature/feature-kampen-om-skoven
Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Nov-2015 kl. 19:26
Tongue  SÅ er vi næsten færdige med den første etape af ridestierne i Elmelundskoven lige vest for Odense. Smile

NU er der anlagt 13 km 3 m brede ridespor i skoven som det er gratis at ride på.

Der er adgang via 2 store P-pladser med trædesten til de lidt kortbenede ryttere. Vi har sat piktogrampæle op langs ridestierne og mangler kun at få sat piktogrammerne på. Springspor, magasindam og belægning med grus de våde steder bliver etableret til næste sommer.

Så kom frisk og prøv en skøn tur i den nye skov i skridt, trav, tølt eller gallop alt efter temprement. Vi har stier til det hele. 

I kan se og printe et kort og følge udviklingen på vores FB gruppe her: https://www.facebook.com/groups/196337423824813/

Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
Marw Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Apr-2006
Sted: Fyn
Point: 3806
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Marw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Nov-2015 kl. 10:27
Hej Peter.

Hvor er det godt gået

Er der mulighed for at se kort osv andre steder end på FB, når nu man ikke er på?
Hilsen Marianne

3 af Gudernes Heste i "baghaven"

Medlem af DI, Skeifa og Fengur.
Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Nov-2015 kl. 11:37
Hej Marianne og alle i andre
Jeg kan desværre ikke uploade kortet i dette forum og vi har ikke nogen hjemmeside endnu, så du må finde en ven der kan hjælpe med en FB adgang. Eller også vove springet og selv gå på FB.

:-)
Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Mar-2016 kl. 17:01

Embarrassed  Så er vi blevet oprettet som forening under SPORTI  Smile  

Gennem Sporti vil vi køre vores medlems administration, kontingent opkrævning, nyhedsbreve m.m. Rigtig mange af jer kender jo nok allerede Sporti i forvejen.

Vi har i denne måned sendt kontingentopkrævning for 2016 ud på mail til jer der var medlemmer sidste år. Kontingentet er uændret 50,- kr + et nyt adm. gebyr til Sporti på 7,- kr.

I skal oprette en profil (gratis) på www.sporti.dk
Nye medlemmer tilmelder sig her: http://www.sporti.dk/club.php?id=167&v=cj

KOM FRISK. Vi er nød til at være så MANGE som muligt for at vise, at der er STOR opbakning til etablering af ridestier i Elmelund Skoven. 

Vi har nu 47 betalende medlemmer - DEJLIGT - TAK for støtten. Clap

Vi går et meget spændende og aktivt år i møde og bestyrelsen håber I fortsat vil støtte op om det spændende arbejde med vores ridestier.

HUSK, at tilmelde dig vores årsmøde d. 31. marts. Kom og hør mere om det vi har lavet i 2015 og det vi vil lave i 2016 !  Tongue

Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
stump Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 24-Jul-2005
Sted: Møn
Point: 607
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér stump Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Apr-2016 kl. 21:07
Tillykke med foreningen Clap Det er så fedt. 

Jeg er selv medlem af Hannenov hestelaug på Lolland/Falster. 
Stump (Heidi fra Møn)

Medl. af DI og Den fedeste lokalklub Skinfaxi..

Heldige ejer af Vordís, Tign og Markús.

Til top
Peter W Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Peter W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Jul-2017 kl. 13:44
Tongue  Hestelauget nu nettet  Wink

SÅ kom Elmelundskovens Hestelaug også på nettet. 

Find os på www.elmelundskovenshestelaug.dk
eller
www.elmelundhestelaug.dk

Venlig hilsen
Peter

Medlem af Naturrytter
www.naturrytter.dk
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,047 sekunder.