-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Græsarmering - hit-riste eller andre??

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: 6261 Bredebro
Status: Offline
Point: 7645
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Dec-2014 kl. 09:13
Citat: Isak Isak skrev:

Rikke, her hos os er der også vand nogle steder på ristene, men det er stadig stabilt og det er jo ikke mudret. Det har styrtet ned i flere dage nu, men stadigvæk er der kun vandpytter nogle få steder. Tror det forsvinder ret hurtigt igen når vi får lidt tørvejr.

Her har det nu regnet så meget, at der står blankt vand overalt på ristene Ouch Men ja, der er ikke mudret og det er stabilt.
Hilsen

Rikke

Ejer af Atli, Dísa og Mökkvi
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Mar-2009
Sted: køgeLl.skensved
Point: 1348
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Dec-2014 kl. 23:03
Her er der ingen vand på ristene, og det er da godt nok noget nær genialt med de riste..bliver simpelhen nød til at købe flere efter julen....
Rina, Køge, 1967
Til top
Rosenholm Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 06-Apr-2005
Sted: Køge
Point: 10175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (1) Enig(1)   Citér Rosenholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Jan-2015 kl. 22:47
Så blev min julegave lagt

Hestene og jeg er vildt glade for det
Jeg vil hellere have et sind åbent af forundring, end et sind lukket af overbevisning. Citat af Brian Tacey
Til top
Jytte Strarup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: 4660 Store Heddinge
Point: 3994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Jan-2015 kl. 22:05
Det ser bare lækkert ud, Ulla. Big smile

Dejlig julegave, det er da noget, man kan bruge, både som hesteejer og hest. Wink

Jeg ville altså ønske, at jeg også havde valgt strandsand som fyld - glæder mig meget til at se dine riste. Smile

Jytte ('64)

Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

Til top
Rosenholm Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rosenholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Jan-2015 kl. 23:10
Tak Jytte

Ja, det er altså en fornøjelse at gå på og kigge på. Hvilke riste ?

Væk er de .
Jeg vil hellere have et sind åbent af forundring, end et sind lukket af overbevisning. Citat af Brian Tacey
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Mar-2009
Sted: køgeLl.skensved
Point: 1348
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Jan-2015 kl. 09:35
Det ser altså bare fedt ud Ulla...men hvad gør du når halm osv bliver trukket med derud..du kan vel ikke skrabe det væk med maskinen eller hvad???
Rina, Køge, 1967
Til top
Rosenholm Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rosenholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Jan-2015 kl. 12:53
Tak, ja jeg tænker at nappe en rive

Når engang bunden har sat sig og der ikke er så stort "overflod" af sand, så ville jeg måske kunne nappe maskinen, men det er på den anden side rigtig nemt, lige at nappe pærer og halm med håndredskaber
Til top
Dimsedut Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Maj-2004
Point: 1292
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Dimsedut Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Feb-2015 kl. 11:29
Tager lige fat i denne igen.

Min entreprenør anbefaler Ecoblock http://www.byggros.com/~/media/files/byggros/8000-arealbefaestelse/ecoblock/da/1904-ecoblockrettet-dk.pdf - på grund af det særlige låsesystem, som skulle gøre, at der ikke dannes kanter, hvis nu den ene rist skrider. er der nogen, der keder noget til dem?
De ærbødigste hilsner fra Marie aka. Dimsedut

med Nói-børnene Sómi og Balder og lille Sigfús efter Viktor

2000 Frederiksberg
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: Denmark
Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Feb-2015 kl. 11:45
Det har dem jeg har lagt også altså godt låsesystem - og så er hullerne så små at en hestesko/følhov ikke kan hænge fast. Synes hullerne ser lidt store ud på dit link. 
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
T1NE Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 22-Feb-2013
Sted: København
Point: 129
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér T1NE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 17:21
Kan se der findes mange slags sand, hvilken type har i købt til jeres riste og hvor mange mm er det? Jeg ved godt at det er svært at sammenligne priser, men hvad har i cirka betalt, for hvor mange m3 leveret? :-)

Apropros andres "det her skal i ikke gøre" mht underlag i løsdriftshuset, kommer her hvad man ikke skal gøre i forhold til valg af underlag ude i løsdriften:

Jeg har været så kløgtig at få smidt et vognlæs knust beton foran løsdriften vores 3 heste bor i. Vi ønskede et fast underlag, som skulle kunne hærde nok til at lade regnvandet løbe af, og holde til at hestene går op og ned af skråningen. Udenfor løsdriftshuset (hvor vores heste i øvrigt står og spiser strå af net), er der en støbt betonplads, som desværre kun er cirka 1 meter bred, og derfra går det stejlt ned af bakke. Med årene er underlaget nedenfor (der i forvejen består af knust beton) faldet, så der var en grim kant på 10-20 centimeter fra støbt beton til "grus"bund. MEN, det var jo intet problem, vi fjernede skam alt det mudder der var blevet "hentet" op på det faste stykke væk med de bare næver. Det tog et par uger og der kom nogle fine bakker længere nede på folden. Bagefter brugte vi resten af kræfterne på med skovle og trillebøre at jævne det nyindkøbte læs knuste beton ud, før vi vandede-stampede, vandede-stampede i en uendelighed....

Uheldigvis var der masser af ståltrådsrester i det knuste beton som vi fik leveret, og kun halvdelen af det vi fik var rent faktisk knust småt nok, til at det var til at stampe ud til en ordentlig fast overflade. Resten er her et par måneder efter allerede ved at være trådt op, og hestene (som alle tre er uden sko) samler dagligt store skarpe sten op i hovene, og virker rigtig ømme over at gå på det ellers "tørre" underlag Dead Slet ikke optimalt!

Økonomien er desværre ikke til riste lige nu, men jeg overvejede at bestille en stor vognfuld sand, få det spredt ud så de kan undgå ømme fødder over sommeren, og så købe riste inden efteråret og det våde vejr slår til. Jeg ville gemme en del af sandet til at efterfylde og jævne lidt ud, efter ristene er lagt. Er der nogen med erfaringer, der vil advare mig mod dette projekt, før jeg går i gang med at slæbe? Clown

I øvrigt står jeg mellem at købe hitriste eller nogle kraftigere, fordi stykket netop hælder ret meget.. Er der nogle erfaringer med at ligge (betsemte?) riste på steder med hældning? Er de der jordspyd til at arbejde med, og kan man være sikker på at de ikke "titter op igen" en dag uden man opdager det? :-)
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: 6261 Bredebro
Point: 7645
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 09:42
Citat: T1NE T1NE skrev:

Kan se der findes mange slags sand, hvilken type har i købt til jeres riste og hvor mange mm er det? Jeg ved godt at det er svært at sammenligne priser, men hvad har i cirka betalt, for hvor mange m3 leveret? :-)

Apropros andres "det her skal i ikke gøre" mht underlag i løsdriftshuset, kommer her hvad man ikke skal gøre i forhold til valg af underlag ude i løsdriften:

Jeg har været så kløgtig at få smidt et vognlæs knust beton foran løsdriften vores 3 heste bor i. Vi ønskede et fast underlag, som skulle kunne hærde nok til at lade regnvandet løbe af, og holde til at hestene går op og ned af skråningen. Udenfor løsdriftshuset (hvor vores heste i øvrigt står og spiser strå af net), er der en støbt betonplads, som desværre kun er cirka 1 meter bred, og derfra går det stejlt ned af bakke. Med årene er underlaget nedenfor (der i forvejen består af knust beton) faldet, så der var en grim kant på 10-20 centimeter fra støbt beton til "grus"bund. MEN, det var jo intet problem, vi fjernede skam alt det mudder der var blevet "hentet" op på det faste stykke væk med de bare næver. Det tog et par uger og der kom nogle fine bakker længere nede på folden. Bagefter brugte vi resten af kræfterne på med skovle og trillebøre at jævne det nyindkøbte læs knuste beton ud, før vi vandede-stampede, vandede-stampede i en uendelighed....

Uheldigvis var der masser af ståltrådsrester i det knuste beton som vi fik leveret, og kun halvdelen af det vi fik var rent faktisk knust småt nok, til at det var til at stampe ud til en ordentlig fast overflade. Resten er her et par måneder efter allerede ved at være trådt op, og hestene (som alle tre er uden sko) samler dagligt store skarpe sten op i hovene, og virker rigtig ømme over at gå på det ellers "tørre" underlag Dead Slet ikke optimalt!

Økonomien er desværre ikke til riste lige nu, men jeg overvejede at bestille en stor vognfuld sand, få det spredt ud så de kan undgå ømme fødder over sommeren, og så købe riste inden efteråret og det våde vejr slår til. Jeg ville gemme en del af sandet til at efterfylde og jævne lidt ud, efter ristene er lagt. Er der nogen med erfaringer, der vil advare mig mod dette projekt, før jeg går i gang med at slæbe? Clown

I øvrigt står jeg mellem at købe hitriste eller nogle kraftigere, fordi stykket netop hælder ret meget.. Er der nogle erfaringer med at ligge (betsemte?) riste på steder med hældning? Er de der jordspyd til at arbejde med, og kan man være sikker på at de ikke "titter op igen" en dag uden man opdager det? :-)
Jeg har bestilt flisesand, kan ikke helt huske mm. Har betalt 125 kr. pr. m3 leveret, i Sønderjylland.
Hilsen

Rikke

Ejer af Atli, Dísa og Mökkvi
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 234
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,344 sekunder.