-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Græsarmering - hit-riste eller andre??

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Andreassen Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 02-Mar-2007
Sted: 8830
Status: Offline
Point: 161
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Andreassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Græsarmering - hit-riste eller andre??
    Sendt: 16-Nov-2014 kl. 13:55
Hej.. Jeg har fulgt diverse tråde over et par år om græsarmering.. eller mudderfri områder.
Jeg har fået et stykke skrabt rent for mudder og skal nu indkøbe plastriste.

Har kik på Hit-heste ristene, hvor man kan få 100m2 for små 11.000

Men har også et tilbud fra Stark på nogle tyskproduverede riste, hvor der er 20 års garanti, til 15.800 kr.

http://www.byggros.com/da/produkter/8000-arealbefaestelse/ecoraster-systemet/ecoraster-ridebaner-folde

Uhh, vil helst købe det der bliver billigst i længden.. men har faktisk ikke de 15800 lige på stående fod.

Er I tilfredse med Hit-heste riste modellen???
Er der brud nogen steder?
Buler de op, eller er der andet jeg skal være OBS på?
Jeg lægger ristene ud på afrettet jord og fylder med stenmel (det har vi let adgang til)

På forhånd TAK :-)

Til top
Hrisla fra Astrup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 24-Jul-2009
Sted: Hvidsten
Point: 1055
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Hrisla fra Astrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 07:53
Vi købte terræn-armering i Jem og Fix i lørdags - de blev lagt samme dag og har lige været ude og kigge efter nattens syndfod - det ligger fint og pænt og vi er meget tilfredse.... - gav 119,- pr 0.96 m2
Madmor til Islænderene Hrisla fra Astrup,Hamsa fra Hvidsten og Fjalar fra Rabjerg,Bullterrieren Muffin,X-hunden Ice,menneskebørnene Dan(17)og Hannah(13)samt manden min.
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 18-Feb-2010
Sted: 8881 Thorsø
Point: 4204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 08:49
købte sidste år en 4 kvm i jemogfix - bare for at prøve det...og det blev lagt direkte på mudder- det ligger stadigvæk fint og der er ingen mudder....
Kongur fra Litla-Moshvoli,Vikur fra Baverslund
Medlem af Toppur
ALRID er for alle - kom frisk med
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Mar-2009
Sted: køgeLl.skensved
Point: 1348
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 12:41
piadora, hvordan har du lagt det..kunne være jeg skulle overveje at købe noget til lige uden for min løsdrift...
Rina, Køge, 1967
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: 6261 Bredebro
Point: 7645
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 14:17
Citat: Piadora Piadora skrev:

købte sidste år en 4 kvm i jemogfix - bare for at prøve det...og det blev lagt direkte på mudder- det ligger stadigvæk fint og der er ingen mudder....

Et link til det, du har købt?

Hilsen

Rikke

Ejer af Atli, Dísa og Mökkvi
Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 16-Aug-2007
Sted: Denmark
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 14:17
Hilsen Merja & Gaski
Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 14:19
En fra stalden havde fået fat på nogle rigtige dejlige kraftige riste, desværre kun lige nok foran skuret.
Så nu er vi på jagt efter flere til at lægge ved høhækken.

Riste er lagt på jorden og sten er brugt som kant.

Redigeret af melei - 17-Nov-2014 kl. 14:20
Hilsen Merja & Gaski
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 19:45
Citat: Rikke N. Rikke N. skrev:

Et link til det, du har købt?

det var bare fra Jem og Fix....de havde kun en slags sidste år...ved ikke om der er flere slags i år...Tongue
Medlem af Toppur
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 19:46
Citat: rinachang rinachang skrev:

piadora, hvordan har du lagt det..kunne være jeg skulle overveje at købe noget til lige uden for min løsdrift...
Jeg lagde det hvor det var allermest mudret pga dumt fald ind til min  løsdrift....dagen efter var der fint og der er stadigvæk tørt lige der...så jeg skal klart have nogen flere....
Medlem af Toppur
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 20:12
Jeg har lige været inde på jeg og fix hjemmeside ,men kan ikke finde dem..kan du huske hvad de hedder??
Rina, Køge, 1967
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 20:28

Jeg lagde det hvor det var allermest mudret pga dumt fald ind til min  løsdrift....dagen efter var der fint og der er stadigvæk tørt lige der...så jeg skal klart have nogen flere....

Lagde du så noget belægning ovenpå?
Hilsen

Rikke

Til top
Jytte Strarup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: 4660 Store Heddinge
Point: 3994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 21:22
Citat: Andreassen Andreassen skrev:

Hej.. Jeg har fulgt diverse tråde over et par år om græsarmering.. eller mudderfri områder.
Jeg har fået et stykke skrabt rent for mudder og skal nu indkøbe plastriste.

Har kik på Hit-heste ristene, hvor man kan få 100m2 for små 11.000

Men har også et tilbud fra Stark på nogle tyskproduverede riste, hvor der er 20 års garanti, til 15.800 kr.

http://www.byggros.com/da/produkter/8000-arealbefaestelse/ecoraster-systemet/ecoraster-ridebaner-folde

Uhh, vil helst købe det der bliver billigst i længden.. men har faktisk ikke de 15800 lige på stående fod.

Er I tilfredse med Hit-heste riste modellen???
Er der brud nogen steder?
Buler de op, eller er der andet jeg skal være OBS på?
Jeg lægger ristene ud på afrettet jord og fylder med stenmel (det har vi let adgang til)

På forhånd TAK :-)

Har du set denne tråd? Armering til hestefolden

Ristene har ligget et års tid i min fold, og de fungerer helt perfekt - ingen brud eller buler, heller ikke i kanterne, kun tørt, plant og godt underlag for hestene. Smile

Selv da det regnede allermest, lå der kun små pytter hist og her i et par timer, det dræner virkelig godt.

Jeg kan se, at mine billeder ikke vises mere, men hvis det har interesse, vil jeg gerne tage nogle flere, så du kan se, hvordan området ser ud nu.

Jytte ('64)

Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

Til top
Andreassen Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 02-Mar-2007
Sted: 8830
Point: 161
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Andreassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Nov-2014 kl. 22:39
Ja Jytte, den tråd har jeg nemlig fulgt.. mens dine billeder var synlige, det ser rigtig fint ud!!

Har snakket med ham fra TDJ i dag og jeg tror jeg ender med at købe de her fliser: http://jordarmering.dk/jordarmering.dk/index.php/p-pladser

De kan tåle større belastning, siger han. HIT-heste er mere fjedrende, sundere at gå på måske, de kan også f.eks bruges til springbaner.. Jeg vil bare gerne være sikker på, at skal der køre en stor traktor, af en eller anden grund, så skal jeg ikke tænke på at nu knækker hele skidtet :-)

Ihh, det bliver så spændene :-)

Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 08:09

Overhovedet ikke... de sank ligesom lidt i ( ikke så de forsvandt ) og så blev de liggende...tror der skal noget magt til at flytte dem nu LOL
Tror ikke jemogfix har dem på deres hjemmeside....jeg kunne ikke finde dem sidste år...anden end i butikken...

Redigeret af Piadora - 18-Nov-2014 kl. 08:09
Medlem af Toppur
Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 08:53

Overhovedet ikke... de sank ligesom lidt i ( ikke så de forsvandt ) og så blev de liggende...tror der skal noget magt til at flytte dem nu LOL
Tror ikke jemogfix har dem på deres hjemmeside....jeg kunne ikke finde dem sidste år...anden end i butikken...

Planede du heller ikke, inden du lagde dem?
Hilsen

Rikke

Til top
Rikke N. Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Rikke N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 08:55
Og hedder det bare terræn-armering?
Hilsen

Rikke

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Sep-2007
Sted: Bornh. Dueodde
Point: 920
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 10:47
Jeg kan varmt anbefale dem fra Genbrugsplast. Tykke kraftige riste som klikkes sammen. Kan lægges direkte ovenpå mudder og uden påfyldnng af sand e.l. De holder ....det gør dem fra jem og fix ikke hos mig i hvert fald.
www.brogaardensisheste.dk: isheste og isstrik
Til top
melei Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér melei Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 11:25
Vi har nogle tyndere riste ved et led - og de holder ikke til traktorkørsel. 
Dem, som vi har lagt forran skuret er helt anden slags - som holder. Og koster kassen, desværre.
Hilsen Merja & Gaski
Til top
Piadora Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Piadora Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 11:28

Planede du heller ikke, inden du lagde dem?
Overhovedet ikke.... men de ligger heller ikke i vatter LOL  men det er faktisk ok.... ikke slemt ujævn.. det nemt at fjerne en lort derfra...- det var som sagt et forsøg...når man ikke er i besiddelse af rå muskelkraft og mange dollers......... så det var en test og jeg gør det igen foran løsdriften....

Redigeret af Piadora - 18-Nov-2014 kl. 11:29
Medlem af Toppur
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Nov-2014 kl. 12:21
Kunne du ikke tage et par billeder piadora?
Rina, Køge, 1967
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,483 sekunder.