-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til garn??

Besvar Besvar
Forfatter
Skjoldager Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 18-Jul-2009
Sted: 6300 Gråsten
Status: Offline
Point: 512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Skjoldager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til garn??
    Sendt: 21-Apr-2015 kl. 17:27
Jeg har fundet en fantastisk opskrift på en sweater i kabelstrik/ snoninger... Men det garn der skal bruges er noget "baby alpaca" der fælder og fnugger heeeeeeelt vildt.

Nu leder jeg efter noget andet der har løbelængde 50g = 60m. Kraven "står" lidt så der skal være lidt gods i garnet. Tænker jo uld, men noget blandingsgarn kunne måske også være en mulighed? (dog ikke akryl el.l.)
Jeg har tidligere strikket af Lett Lopi, men synes det kradser i halsen og da kraven i opskriften er høj, må det ikke gerne kradse....

Kan man købe garn der har løbelængde 120 og så strikke med 2 tråde...Giver det så løbelængde 60?

Har I nogen bud?

Redigeret af Skjoldager - 21-Apr-2015 kl. 17:34
Karen

Gråsten
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: Denmark
Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Apr-2015 kl. 07:41

Vores lynstrikkegarn har ca. løbelængde 100g = 135m http://www.blanshoved.dk/index.php/far

Hvilker str. pinde skal du bruge?
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
Skjoldager Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Skjoldager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Apr-2015 kl. 07:50
Opskriften siger garn ca. 50g = 60 m og pinde 7 :)

Redigeret af Skjoldager - 22-Apr-2015 kl. 08:12
Karen

Gråsten
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: Denmark
Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Apr-2015 kl. 08:04
Sjovt man plejer at opgive løbelængden i 100 g. Men det svarer til 100g = 120m.
Pinde 7 passer til mit gran.
Du kan også strikke med tyndere garn dobbelt. Synes måske ikke det bliver helt så pænt. (Har gjort det tyndere garn til sokker).
Det er lidt klogt at lave en strikekprøve inden og evt. regulere på pindestr. med ½ nr. op el. ned.
hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
Skjoldager Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Skjoldager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Apr-2015 kl. 08:16
Tak Susie

Jeg er lidt "sart med kradseriet" - Og da kraven jo kommer op på halsen og jeg ikke kan have en fleece eller andet imellem er det vigtigt at garnet er blødt og ikke stikker. Jeg kan sagtens have uld, men f.eks. Lett Lopi synes jeg stikker og så bliver jeg helt rødspættet på halsen... Hvordan er dit garn?

Redigeret af Skjoldager - 22-Apr-2015 kl. 08:22
Karen

Gråsten
Til top
Hobbii Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 08-Jan-2016
Sted: Kbh
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Hobbii Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Jan-2016 kl. 10:31
Hej Karen,

Prøv at kigge hos Hobbii.dk - der er et godt og billigt udvalgt af garn.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,047 sekunder.