-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af hovboots? - Dato for begivenhed: 07-Sep-2017

Besvar Besvar
Forfatter
Libra Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Apr-2013
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Libra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Kalender begivenhed: Anbefaling af hovboots?
    Sendt: 07-Sep-2017 kl. 11:01
Hej - min hest er tyndsålet og får ofte hovbylder. Overvejer at skifte forsko ud med boots, når han rides.
Hvilke boots kan I anbefale?

Til top
malenetilde Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 25-Dec-2012
Sted: Søfælde
Point: 87
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér malenetilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Sep-2017 kl. 09:34
Hej Libra
Jeg har kun erfaring med easy boot gloves fra hovfokus.dk.
Jeg har ikke brugt dem længe da jeg alligevel blev for doven og fik sko på igen. De fungerede ellers rigtig godt til skovtur i forskelligt terræn og tempo. nu bliver de kun brugt af pensionisthesten hvis hun er med på gåtur i fx skoven hvor der kan være stenede stier.
Jeg har ikke haft heste med hovproblemer, min motivation for at bruge boots var dels at være lidt alternativ/sund for hesten og dels fordi jeg bildte mig ind at det var fornuftigt økonomisk (hvilket det nok også er).
Men alt i alt fungerede de godt til hestene og det er sådan set også nemme at sætte på/tage af.
Hvis du bor i nærheden (Fyn) og det ellers er den rigtige str er du velkommen til at prøve/låne mine inden du kaster dig ud i at købe. Det er nogle gange rart lige at få fornemmelsen om det er noget :) Du kan bare skrive en PB.
Hilsen Malene
PS hyggeligt at se der bliver skrevet på joras igen
Til top
Libra Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Libra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Sep-2017 kl. 14:42
Hej Malene
Tak for feedback.
Jeg bor i KBH - ellers ville jeg rigtig gerne se på dine boots 😊
Til top
malenetilde Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér malenetilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Sep-2017 kl. 18:01
Ja det er nok lidt langt væk mine er ikke umiddelbart til salg. Det er nemlig rart at have og de forgår jo ikke.
Noget andet jeg kom til at tænke på er, at de må holde ret godt. For mine er nogle år gamle snart og har trods alt trampet nogle kilometer. Jeg har lige haft dem fremme og kigge på dem pga tråden her og der er ikke det mindste slidt i sålen. Jeg har iøvrigt såler indeni som kan tages ud. Jeg medkøbte så jeg kunne ligge såler i for ekstra komfort/støddæmpning. Tror også det kan fungere som tilpasning.
Jeg har altid brugt på alle 4 hove, så ved egentlig ikke om det betyder noget kun at have foran fx.
Jeg tror også der er en gammel tråd herinde omkring boots. Men der er sikkert kommet rigtig meget nyt siden.
Til top
Libra Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Libra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Sep-2017 kl. 13:19
Hej Malene

Skal hovene være helt rene inden boots sættes på? Det må i såfald være en bøvlet proces i de kolde muddermåneder.... 😳
Til top
malenetilde Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér malenetilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Sep-2017 kl. 16:46
Hej igen :)
Ja hovene skal være rene og lidt op ad benet med det boots jeg har, da de fæstnes på benet. Altså jo, det er nemmere med jernsko, for rytteren. Jeg gik også tilbage til alm sko da jeg begyndte at ride mere igen. Jeg bryder mig fx ikke om at hestene har sko på om vinteren og så er det da dejligt at kunne smide et par boots på hvis man skulle på tur med forskelligt underlag. Så økonomisk var det fint. Istedet for at få 2 x 4 sko hver 6-7. uge som måske kun blev brugt 5 gange
Nå men i sidste ende vandt min dovenskab over min økonomiske sans...
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,576 sekunder.